Kolory odgrywają niezwykle istotną rolę w życiu każdego człowieka. Mogą one wyrażać emocje, a także wpływać na nasz nastrój i dodawać energii. Niektóre z nich pozwalają się zrelaksować, inne pobudzają kreatywność. W związku z tą ważną rolą barw cyklicznie wybierana jest ta, mająca wyznaczać nowe trendy. Pantone wybrał już kolor 2022 roku — Very Peri. Czy warto ten odcień fioletu wykorzystać w firmie?
Psychologia koloru — jakie emocje mogą wywoływać barwy?
Kolory mają wpływ na emocje, samopoczucie, a nawet kreatywność. Znacznie efektywniej pracuje się w pokojach w stonowanych kolorach, np. białym z dodatkiem pastelowej żółtej barwy, odpowiedzialnej za aktywizację niż w pomieszczeniu, którego ściany pokryte są intensywną, czerwoną lub czarną farbą.
Konsument szybciej zwróci uwagę na zieloną buteleczkę z naturalnym szamponem do włosów niż przezroczystą. Po kilku dniach w ciemnym pokoju będziemy mieć znacznie gorsze samopoczucie niż po takim samym czasie spędzonym w pomieszczeniu z pastelowymi ścianami. Dlaczego? Ponieważ działa na nas psychologia koloru.
Tak jak zostało powiedziane, barwy wpływają na nasze odbieranie określonych rzeczy, a także mogą wprawić nas w dobry lub zły nastrój. Nic więc dziwnego, że kolorystyczne trendy są tak istotne w marketingu. Dzięki nim można w prosty sposób zbudować obraz firmy jako przyjaznej, ekologicznej czy też profesjonalnej. Wystarczy zadbać o odpowiednie zestawienie barw.
Ciepłe kolory pobudzają, jednak jeśli postawi się na te zbyt intensywne, mogą wywoływać u odbiorcy złość. Z kolei chłodniejsze odcienie działają relaksująco. Warto zastanowić się nad znaczeniem określonego koloru nie tylko przed urządzeniem biura, lecz także zaprojektowaniem logo czy gadżetów firmowych.
Instytut Pantone i wybór koloru roku
O corocznie wybieranych kolorach można przeczytać w wielu miejscach w internecie. Odpowiedzialny za ich wybór jest Instytut Pantone posiadający własny wzorzec barw i zrzeszający specjalistów zajmujących się przewidywaniem trendów dotyczących kolorów. Odcienie, które eksperci wskazują jako te najmodniejsze w kolejnym roku, mogą nie tylko stanowić ciekawostkę, lecz także tworzyć nowe możliwości kolorystyczne i być wskazówką dla osób chcących zadbać o identyfikację wizualną swojej firmy. Kolory roku są zwykle szeroko wykorzystywane w świecie mody, aranżacjach wnętrz, a także marketingu, umożliwiając promocję firmy zgodnie z obowiązującymi trendami.
Very Peri jako kolor 2022 roku
Kolor 2022 roku to Very Peri. Jak wygląda? Można go określić jako subtelny fiolet, symbolizujący zmieniony krajobraz możliwości po długim czasie izolacji. Eksperci z Instytutu Pantone określają go jako pobudzającego kreatywność i zachęcającego do działania.
Oddaje on obecną sytuację, w której mamy do czynienia z łączeniem dynamicznego, wirtualnego świata z tym realnym. Ma obrazować ciekawość oraz odwagę, zachęcające do podejmowania działań. Kolor roku 2022 łączy czerwony odcień fioletu oraz niebieski, co daje barwę symbolizującą stojące przed nami możliwości.
Kolor roku Pantone 17 3938 Very Peri bez wątpienia doskonale odnajdzie się w modzie. Od dawna fiolety goszczą na wybiegach oraz sklepowych półkach. Bez wątpienia znajdzie zastosowanie w aranżacji wnętrz, podobnie jak barwy wybierane w poprzednich latach. Dlaczego warto też w działaniach marketingowych zdać się na Pantone? Kolor Very Peri jako symbol kreatywności, wyobraźni i działania świetnie sprawdzi się również na firmowych gadżetach dostępnych w ofercie Premier Group.
Trendy kolorystyczne a gadżety firmowe
Odcień Very Peri obrazujący śmiałą ciekawość i twórczego ducha może być wykorzystany na różnego rodzaju akcesoriach. Świetnie sprawdzi się m.in. na kubkach. Kawa zaparzona w takim naczyniu bez wątpienia pobudzi do działania i pomoże rozwinąć kreatywność. Co więcej, w związku z tym, że kolor roku 2022 Very Peri sprawdzi się również we wnętrzach, warto postawić na firmowe gadżety do domu właśnie w subtelnym odcieniu fioletu. Wśród nich mogą być dyfuzory czy świeczki zapachowe.
W naszej ofercie dostępne są produkty w większości kolorów Instytutu Pantone. Na porcelanę i szkło nakładamy powłoki wodne oraz Soft Touch, sprawiające, że dany gadżet jest przyjemny w dotyku. Firma, która wykorzysta Very Peri podczas projektowania swoich gadżetów bez wątpienia będzie w oczach klientów nie tylko kreatywna, lecz także podążająca za trendami, śledząca to, co dzieje się na świecie i dopasowująca się do zachodzących w nim zmian.
FAQ:
1. Jaki kolor zyskał tytuł koloru roku 2022 według Instytutu Pantone?
Kolor roku 2022 to Very Peri — subtelny fiolet symbolizujący ciekawość oraz aktywność.
2. Gdzie wykorzystywany jest kolor roku?
Kolor roku zazwyczaj jest szeroko wykorzystywany w modzie, a także w aranżacjach wnętrz. Swoje zastosowanie znajduje też w gadżetach firmowych oraz innych projektach marketingowych.
3. Czy warto śledzić trendy kolorystyczne, prowadząc firmę?
Śledzenie trendów kolorystycznych ułatwia projektowanie produktów promocyjnych, a także opakowań produktów czy stron internetowych, ponieważ barwy mają duży wpływ na emocje i uczucia człowieka.