Uwielbiamy dostawać prezenty, także od firm. A obdarowani stajemy się bardziej skłonni zaufać i polubić, i podświadomie dążymy do tego, aby się odwdzięczyć. Jest jednak „ale”: takie upominki muszą nieść wartość i być użyteczne. A takie są m.in. kubki. Na różne okazje, spersonalizowane, dla klientów, partnerów i pracowników: jak je wykorzystać? Podpowiadamy!

Dlaczego kubki doskonale nadają się na prezent firmowy?

Dobry prezent firmowy powinien być uniwersalny, przydatny, ładny, trwały i możliwy do personalizacji – kubki spełniają wszystkie te założenia. A poza tym są także na tyle wartościowymi i praktycznymi przedmiotami, że z pewnością nie wylądują w koszu na śmieci czy zapomniane na dnie szuflady. Mają też odpowiednie gabaryty, by po ładnym opakowaniu stać się sporym, ciężkim, ozdobnym prezentem, który ma się chęć natychmiast otworzyć. A przy tym nie kosztują majątku.

Do tego wszystkiego kubek ma duży potencjał, by stać się elementem rytuałów dnia codziennego i kojarzyć się z tak miłymi chwilami, jak delektowanie się poranną kawą, aromatyczną herbatą czy rozkoszną czekoladą. Zarazem to prezent wyjątkowo uniwersalny, który sprawdza się na różne okazje oraz dla wszystkich, czyli zarówno potencjalnych czy obecnych klientów, jak i kontrahentów, innych partnerów oraz samych pracowników.

Jak wykorzystać firmowe kubki na różne okazje?

Ze względu na ogromną uniwersalność kubki sprawdzają się zarówno jako prezent na różne okazje – np. urodziny, imieniny, święta, walentynki – jak i jako upominek od firmy wręczany na targach, eventach branżowych, rozrywkowych i sportowych albo w ramach organizowanych przez markę konkursów, loterii czy akcji charytatywnych. To też doskonały „gratis”, który można dołączyć do zamówienia w sklepie, albo jeden z nośników kampanii reklamowej. Pomysły same się mnożą!

Kubki dla klienta, czyli praktyczny nośnik reklamy

Prezent dla klienta – a jak już ustaliliśmy, kubek jest jednym z najkorzystniejszych – to wyjątkowe narzędzie reklamowe. Potencjalny czy obecny odbiorca zabierze kubek do domu lub pracy i uczyni częścią swojej prywatnej przestrzeni, a zatem będzie miał stały kontakt z logo i komunikatem naniesionym na produkt. Gdy kubek będzie na tyle praktyczny, solidny i ładny, aby stać się jednym z ulubionych, to wówczas mniej lub bardziej świadomie obdarowany zapała sympatią do marki.

Jest jeszcze coś, czyli reguła wzajemności, jedna z zasad wywierania wpływu profesora Cialdiniego – staramy się odwdzięczyć osobie (firmie, instytucji), która coś nam podarowała. Gdy otrzymamy prezent, jesteśmy więc bardziej skłonni wysłuchać prezentacji oferty, zostawić dane kontaktowe, a nawet kupić produkt czy skorzystać z usługi lub polecić firmę znajomym. Naturalnie sam najpiękniejszy nawet kubek może nie załatwić sprawy, ale w duecie z zaangażowanym oraz przekonującym pracownikiem potrafi wiele zdziałać.

Eleganckie kubki dla partnera biznesowego

Wspomniana reguła wzajemności działa silnie i na różne sposoby. Otrzymany kubek lub filiżanka – elegancka porcelana – wspierają również relacje biznesowe pomiędzy partnerami. Podarowanie prezentu jest takim miłym, przyjaznym gestem – świadczy o tym, że pamiętamy o danej osobie, cenimy ją oraz uważamy za wyjątkową. To ważne informacje, więc ten przekaz działa naturalnie także w drugą stronę, wzmacniając pozycję naszej firmy.

Doskonałą okazją do podarowania prezentu firmowego partnerowi są zbliżające się święta bożonarodzeniowe. Poza kubkiem warto rozważyć inne eleganckie gadżety np. świece w szkle bądź dyfuzory zapachowe. Odpowiednio dobrany aromat potrafi kształtować nastrój i wspierać decyzje, zatem taka inwestycja może się błyskawicznie zwrócić. Zapach to też genialne narzędzie do budowania pozytywnego wizerunku marki oraz świadomości jej istnienia – tego rodzaju prezenty warto zatem wykorzystać także w komunikacji z konsumentami.

Pomysł na prezent świąteczny dla pracowników

Obdarowanie pracownika prezentem świątecznym to gest, który zostanie zauważony i doceniony, nawet jeśli wartość upominku nie będzie wysoka. Kubek genialnie także sprawdzi się jako dodatek do bonu zakupowego czy świątecznej premii. Przy tym możemy go wykorzystać na wiele sposobów, np. spersonalizować kubek w stosunku do stanowiska czy zainteresowań pracownika lub postawić na różny charakter przekazu, m.in. żartobliwy bądź motywacyjny.

Prezenty pracownicze to też narzędzie do budowania i utrzymywania dobrych relacji z zatrudnionymi – przyczyniają się do poczucia większej lojalności, wspólnoty i misji.

Jeszcze lepszy efekt niż przez prezent świąteczny osiągamy dzięki urodzinowemu upominkowi dla pracownika. Ten symboliczny gest ma istotne znaczenie, świadczy o zainteresowaniu, sympatii i pamięci. Kubki na urodziny pracownika stają się wyjątkowym nośnikiem życzeń – to drobiazg, który wprawia w dobry nastrój oraz wzmacnia poczucie przywiązania, a w efekcie tego zwykle także motywację do pracy.

Jak spersonalizować firmowe kubki na różne okazje?

Kubki jako prezenty firmowe są wyjątkowo wdzięczne, ponieważ można je w pełni spersonalizować, dostosowując do okazji, działalności marki lub profilu odbiorcy czy też celu biznesowego. Tym właśnie zajmujemy się w naszej firmie Premier Group. Dysponujemy w asortymencie różnymi typami kubków oraz filiżanek – proponujemy lekkie, wytrzymałe i solidne produkty w różnym kształcie i rozmiarze.

Jak przebiega proces? W głównej mierze dostosowujemy się do potrzeb i pomysłów naszych Klientów – mogą nam Państwo dostarczyć projekt, a my przeniesiemy go na ceramikę, lecz chętnie też opracujemy pomysł na podstawie wytycznych. Po wyborze lub dostarczeniu kubków i dograniu ich designu ozdabiamy produkty zgodnie z oczekiwanym wyglądem – proponujemy w tym zakresie różne techniki.

  • Malowanie kubków. Nanosimy na kubki powłoki w dowolnym kolorze (wg palety Pantone). Wykorzystujemy techniki HydroColor oraz OnGlaze i InGlaze w zależności od powierzchni barwienia lub oczekiwanego efektu. Zabarwiamy również wewnętrzne powierzchnie kubków i małe elementy, np. uszka.
  • Powłoki wykończeniowe. Na barwioną porcelanę nanosimy także powłoki termoaktywne (kubek zmienia kolor w zależności od temperatury zawartości) oraz Soft Touch – eleganckie, jedwabiste, przyjemne w dotyku. Powłoki wodne są natomiast dostępne w wariantach metalicznym, błyszczącym i matowym.
  • Nadruki na kubkach. Wykorzystujemy trzy metody wykonywania nadruku – Xpression, sublimację i kalkomanię ceramiczną, łącząc je też z barwieniem. Powierzchnię kubka zadrukujemy niemal dowolnie – to może być tylko logo czy napis, ale również bogata w szczegóły, złożona grafika lub fotografia.
  • Piaskowanie kubków. Logo czy krótki napis na kubku świetnie prezentują się także w wygrawerowanej formie – efekt jest elegancki i minimalistyczny. Piaskowany wzór malujemy na dowolny wybrany kolor. Dzięki zastosowaniu specjalnych masek grawerowane detale mogą być również bardzo złożone.

Nasz artykuł naturalnie nie wyczerpuje możliwości zastosowania oraz udekorowania kubków firmowych na różne okazje: z przyjemnością porozmawiamy o nich osobiście i podzielimy się najnowszymi trendami w branży. Zachęcamy do kontaktu!

FAQ:

1. Czy warto wykorzystać kubki w ramach gadżetu reklamowego?

Zdecydowanie warto – kubek można dowolnie spersonalizować, tak aby spełniał cel biznesowy, a przy tym jest to podarunek praktyczny, ładny i wartościowy.

2. Jak przygotować eleganckie kubki dla partnera biznesowego?

Warto postawić na minimalistyczny projekt – pomalować kubek na wybrany kolor i wykończyć go elegancką i miłą w dotyku powłoką Soft Touch. Okolicznościowy napis lub samo logo dobrze sprawdzą się w wariancie wygrawerowanym (piaskowanie).

3. Czy kubki z nadrukiem to dobry pomysł na prezent świąteczny dla pracowników?

Tak, to mały, ale miły, symboliczny podarunek, z którego każdy zrobi dobry użytek. Kubek świetnie też sprawdzi się jako dodatek do bonu czy premii świątecznej.