Zapachy mają potężną moc. Przywołują wspomnienia i skojarzenia, więc budzą emocje – wpływają na nastrój i samopoczucie. Motywują również do danego zachowania bądź działania. Charakteryzują i wyróżniają – nie tylko człowieka, ale także marki. Większość z nas ma też ulubiony zapach i lubi otaczać się przyjemnymi woniami, podobnie jak ładnymi rzeczami. Dlatego produkty zapachowe są świetnym pomysłem na skuteczny gadżet reklamowy. Jak je wykorzystać? O tym w naszym poradniku!

Jakie produkty zapachowe sprawdzą się na gadżet firmowy?

Naturalnie gadżety, upominki firmowe rządzą się nieco innymi prawami niż prezenty dla bliskich i znajomych. Powinny być jednocześnie uniwersalne i spersonalizowane. Z jednej strony zwykle wręczamy je wielu i różnym ludziom, a dobrze, jeśli każdemu z nich gadżet się przyda. Z drugiej pełnią funkcję promocyjną: mają budować pożądany wizerunek marki i wzmacniać jej świadomość. Bez logo, kolorów i charakterystycznej szaty graficznej to niemożliwe. I wreszcie – cena także odgrywa ważną rolę, a przecież świat zapachów potrafi mocno nadszarpnąć portfel. Czyli perfumy, luksusowe olejki i kosmetyki do kąpieli raczej odpadają, bo nie spełniają żadnego z tych założeń.

Szukając ciekawych propozycji gadżetów reklamowych, w Premier Group wpadliśmy na pomysł połączenia pięknego zapachu, dekoracji wnętrza (ekspozycja na logo) i praktycznego użytku produktu. Tak powstały zapachowe dyfuzory i naturalne świece w szkle. Wspólnym mianownikiem obydwu gadżetów jest dość duża i podatna na personalizację powierzchnia – szklane naczynia. A w ramach tych dwóch produktów przygotowaliśmy wiele ich wariantów, tak aby łatwo było wpisać je w budżet, okazję bądź charakter relacji z obdarowywanym.

Jak dopasować produkty zapachowe – prezent idealny?

Jeśli chodzi o świece, wszystkie są w 100% sojowe. Różnica polega na pojemności (od 150 do 500 ml), kształcie naczynia (szklanka, słoik) i dodatkach (np. wieczko). A więc jeśli potrzebujesz drobnego gadżetu, wybierasz małą świeczuszkę. Zamawiasz prezent dla kontrahentów, sponsorów? Postaw na większą i z drewnianą lub szklaną pokrywą utrzymującą piękny zapach. Z kolei dyfuzory to w praktyce zestawy. W podstawowym znajduje się dyfuzor-buteleczka z płynem, w którym wystarczy umieścić dołączone patyczki. Natomiast w drugim, bardziej ekskluzywnym wariancie dyfuzor przyjmuje formę eleganckiego naczynia, które użytkownik sam wypełnia płynem zapachowym i patyczkami z kompletu. Zestawy pakujemy w spersonalizowane pudełka. Na prezent premium polecamy komplety z dyfuzorem i świecą – oba te produkty przygotujemy w jednakowej szacie graficznej.

Jak spersonalizować reklamowe dyfuzory i świece zapachowe?

Na szklaną świecę lub dyfuzor (naczynie, butelkę) nanosimy niemal dowolną szatę graficzną, obejmującą wybrany kolor, logo, motyw, ilustrację czy zdjęcie i napisy, z wykończeniem w pożądanym stylu np. eleganckim albo minimalistycznym. Do tego przygotowaliśmy bogatą paletę aromatów do wyboru. Są wśród nich zarówno luksusowe czy charakterystyczne (np. w stylu yankee candle), jak i świeże, naturalne zapachy. Aromaty dobieramy tak, żeby dopasować je do różnych marek np. kobiecych czy męskich (przykład: zapach „barbershop”), ekskluzywnych albo uniwersalnych. Na życzenie gadżety-prezenty pakujemy do spersonalizowanych pudełek.

Jak to wygląda w praktyce?

upominki zapachowe

Po pierwsze – dobrze dobrana kolorystyka

Szklane dyfuzory i świece barwimy techniką HydroColor (to powłoki wodne) – na dowolny kolor według wzornika Pantone. Nic nas nie ogranicza. Liczy się Twój pomysł i oczekiwania. Jeśli myślisz o uniwersalnych gadżetach do wręczania na różne okazje w ciągu całego roku (np. targi i konferencje, promocje, święta), dobierz kolorystykę w zgodzie z identyfikacją wizualną marki. Dyfuzory czy świece zapachowe to też świetne nagrody w konkursach i akcjach marketingowych lub lead magnety – a wtedy warto pomyśleć o barwach prowadzonej (lub planowanej) kampanii, by całości działań zapewnić spójność, czytelność, rozpoznawalność. Możesz również dopasować kolorystykę po prostu do okazji, z której będziesz wręczać prezenty, np. świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Walentynek itd. Tu jednak ważny będzie odcień i charakter barwy np. ciepły lub chłodny, pastelowy albo „soczysty”, tak aby nie gryzł się z logo, a najlepiej jeszcze dobrze wpisał się w specyfikę marki.

Dla firm szukających nowości, oryginalności i podążających za trendami, mamy też w zanadrzu parę ciekawych projektów np. świecę betonową, czyli w ceramicznym naczyniu do złudzenia przypominającym surowy i minimalistyczny beton architektoniczny. Ta surowość kontrastuje z ciepłym, przytulnym charakterem świec, zapewniając ciekawe, nieoczywiste doświadczenie.

Po drugie – dopasowane wykończenie, styl gadżetu

Nie mniej ważne od koloru jest wykończenie powłoki: błyszczące, metaliczne, matowe lub miękkie w dotyku (Soft Touch). Pełni ważną funkcję stylizacyjną – nadaje świecy czy dyfuzorowi pożądany charakter, związany z projektem graficznym bądź profilem marki lub jej grupy docelowej. Połysk zapewnia efekt glamour, dodaje wystawności, szyku i luksusu. Mat wypada bardziej minimalistycznie, lecz prezentuje się równie elegancko. W klasyczne, ale też po trosze industrialne, surowe czy vintage nuty uderza wykończenie metaliczne. Powłoka Soft Touch stwarza z kolei wrażenie aksamitności. Zbliżona do matu, jest przyjemna w dotyku – przypomina „meszek”. A dzięki temu Twoje gadżety nie tylko pięknie wyglądają i pachną. Także oddziałują na dotyk, jeszcze jeden zmysł. Aż chce się używać!

Po trzecie – nadruk (niekoniecznie tylko logo) lub grawerunek

Oprócz wybranego koloru na dyfuzory czy świece zapachowe naniesiemy dowolny nadruk. Bez ograniczeń w postaci liczby barw, miejsc znakowania, detali. To może być wyłącznie logo, lecz i złożona kreacja graficzna obejmująca np. motyw (wzór), ilustrację albo nawet zdjęcie, a do tego napisy (np. slogan marki, hasło reklamowe, cytat, życzenia itd.). Jeśli celujesz raczej w minimalizm, a jednocześnie w elegancję, myślisz o efekcie premium, to zamiast nadruku proponujemy grawerunek. Logo lub krótki napis możemy wypiaskować, wyżłobić w szkle i pokryć je tym samym kolorem, co cały gadżet. To świetne rozwiązanie, jeśli nie chcesz się z marką narzucać – a tylko subtelnie ją zaznaczyć. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby wypiaskowane logo wyróżnić odcieniem lub kontrastują barwą – i lepiej je wyeksponować. Wszystko zależy od Twoich potrzeb, oczekiwań, pomysłów.

Nadruki na dyfuzory i świece zapachowe nanosimy techniką kalkomanii ceramicznej lub organicznej: Xpression. Obie dają w zasadzie nieograniczone możliwości (wydruk przenoszony jest z matrycy) i zapewniają świetną jakość: zachowane detale, głębokie kolory, widoczne przejścia tonalne.

Po czwarte – dobrze dobranych zapach

Odgrywa równie ważną, a może nawet ważniejszą rolę niż wygląd świecy czy dyfuzora – w końcu główne zadanie obu tych gadżetów obejmuje poprawę samopoczucia przez aromatyzowanie pomieszczeń. Nie ma jednak jednego i szybkiego przepisu na dobór aromatu. Warto się trochę pogłowić, gdyż świat zapachów oferuje potężny „arsenał” do realizacji różnych celów. Przykładowo, jeśli chcesz powiązać swoją markę z doświadczeniem luksusu, wybierz ekskluzywne aromaty. Jeśli z energią i działaniem – świeże i naturalne. Dopasuj też kompozycję do grupy docelowej – np. dla mężczyzn zapach „skórzany” lub drzewny, dla kobiet kwiatowy czy owocowy. Gdy Twoimi odbiorcami są np. kobiety w ciąży i młode mamy, pomyśl o specjalnych formułach bez alergenów – w połączeniu ze 100% organicznego surowca, taka świeca sojowa będzie w pełni bezpieczna do codziennego użytku.

Aromat możesz więc powiązać z określonymi emocjami i skojarzeniami, jakie marka powinna wywoływać. Równie świetnym rozwiązaniem jest wpisanie zapachu w DNA: charakter i specyfikę marki. Będzie wówczas działać jak wizytówka, zwłaszcza gdy ten sam aromat zapewnisz w swoim sklepie, salonie czy biurze (polecamy się: stworzymy dyfuzory do aromatyzowania pomieszczenia). W ten sposób gadżet firmowy wesprze Twoje cele biznesowe. Natomiast jeśli to nie na tym Ci zależy, możesz też postawić na uniwersalny, związany z okazją np. bożonarodzeniowy zapach. Chętnie doradzimy!

produkty zapachowe prezent

Kropka nad i – spersonalizowane opakowanie

Na życzenie świece zapachowe stworzymy pod Twoją marką (to usługa private label). Możemy je też od razu przygotować do wręczania – zapakować do eleganckich kartonowych (jednostkowych) pudełek z logo firmy lub z całym złożonym projektem graficznym (albo bez żadnych oznaczeń). W opakowanie zdecydowanie warto zainwestować. Upominek prezentuje się wówczas pełniej i bardziej elegancko. Dajesz też odbiorcy kilka tych jakże przyjemnych sekund ekscytacji – towarzyszących otwieraniu prezentu. Wzmacniacz doświadczenie, dzięki czemu zapada w pamięć. No i też znacznie łatwiej jest Ci przewieźć prezenty w docelowe miejsce, np. na targi. Nie musisz ich pakować sam, więc oszczędzasz mnóstwo czasu i energii.

Dyfuzory to z kolei zestawy, więc automatycznie pakujemy je do pudełek. Te również możemy spersonalizować: nadać im taką szatę graficzną jak samym produktom albo inną, uzupełniającą design gadżetów czy dopasowaną do firmy.

Kiedy sprawdzają się upominki zapachowe?

  • Piękne prezenty okolicznościowe dla ważnych klientów i partnerów biznesowych czy pracowników. Na święta Bożego Narodzenia, Wielkanoc lub z okazji urodzin, imienin, rocznicy ważnego firmowego wydarzenia: świece zapachowe i dyfuzory są znacznie bardziej uniwersalne i oryginalne niż zestaw herbat, kaw czy słodyczy. Praktyczne i piękne, pozwolą marce się wyróżnić, i to w najlepszym stylu, wspierając pielęgnowanie biznesowych relacji.
  • Lead magnet, czyli upominek w zamian za dane kontaktowe, e-mail – np. na targach, konferencjach, innych wydarzeniach i akcjach. Dzięki świecy, dyfuzorowi – praktycznym i wartościowym prezentom łatwiej przełamać lody i nawiązać kontakt z odbiorcą. Działa tu reguła wdzięczności – odbiorca gadżetu będzie bardziej skłonny poświęcić swój czas i uwagę, gdyż firma zrobiła już coś dla niego. Od razu będzie do niej pozytywnie nastawiony i łatwiej jej zaufa.
  • Gratis do dużych zamówień w sklepie internetowym, stacjonarnym lub w salonie, punkcie – np. po skorzystaniu z konkretnych usług lub zebraniu określonej liczby punktów w programie lojalnościowym. Designerska świeczka lub dyfuzor to nie notes czy długopis: przedstawia już większą wartość. Żeby ją bezpłatnie odebrać, wielu odbiorców się o to postara, robiąc zakupy u Ciebie, a nie u konkurencji. To też sposób, by docenić i wyróżnić stałych klientów.
  • Nagrody w konkursach/akcjach promocyjnych lub charytatywnych i gadżety dla influencerów, ambasadorów. Spersonalizowane świece i dyfuzory to z jednej strony ozdoby wnętrza, z drugiej praktyczne akcesoria, a z trzeciej – „wizytówki” Twojej firmy. Doskonale sprawdzają się jako uniwersalne gadżety rozdawane w ramach sponsorowanych przez firmę wydarzeń i akcji. Świetnie prezentują się na materiałach influencerów, nienachalnie promując markę.

Gdzie i jak zamówić zapachowe gadżety reklamowe?

Zapraszamy do współpracy z naszą firmą Premier Group – specjalizujemy się w produkcji spersonalizowanej ceramiki reklamowej. Tworzymy świece i dyfuzory firmowe, ale również wiele innych produktów, m.in. kubki z nadrukiem. Współpracujemy zdalnie – więc oszczędzasz czas. Mailowo, telefonicznie dogrywamy ogóły i szczegóły zamówienia. Chętnie opracujemy dla Ciebie projekt gadżetu, jednak możesz też zrobić to własnym sumptem i dostarczyć nam gotowca. Gdy gadżety będą gotowe, to w ustalonym wcześniej terminie wyślemy je kurierem na wskazany adres. I już! Pozostaje Ci najprzyjemniejsza część, czyli wręczanie prezentów.🙂

FAQ:

1. Jak wybrać zapach świecy firmowej?

To zależy, czego szukasz i oczekujesz: jak odbiorca gadżetu ma zareagować na zapach i jaki jest charakter Twojej marki. Przykładowo dla marki premium dobrze sprawdza się aromat luksusowy: m.in. skóra i perfumy, a dla ekologicznej – naturalne zapachy. Jeśli chcesz kojarzyć się z relaksem, celuj subtelnie. A jeśli z działaniem, to raczej w świeże i owocowe aromaty.

2. Czym jest świeca sojowa?

Do produkcji świec sojowych wykorzystuje się organiczne woski, w tradycyjnych zaś – najczęściej parafinę, która podczas spalania się uwalnia szkodliwe związki. Świece sojowe są bezpieczniejsze, a poza tym dłużej i ładniej się palą. Zapachowe otulają też pięknym aromatem. Roztopionych wosków można używać do masażu.

3. Co to jest dyfuzor powietrza?

Dyfuzor powietrza to akcesorium do rozpylania zapachu w pomieszczeniu. Zazwyczaj ma formę naczynia wypełnionego płynem zapachowym, w którym kolejno umieszcza się specjalne patyczki. To one uwalniają aromat do powietrza. Zwykle taki dyfuzor też atrakcyjnie wygląda, więc staje się ciekawą ozdobą wnętrza.