Ekspozytory reklamowe służą do różnych celów, prezentują różne towary i materiały i pojawiają się w różnych miejscach. Łączy je jednak wspólne zadanie przyciągnąć uwagę klienta. Jak zaprojektować tego typu stojaki reklamowe do sklepu i na targi branżowe? Co umieścić na ekspozytorach reklamowych? I jak wpaść na nieszablonowy pomysł? Podpowiadamy!

Ekspozytory sklepowe, czyli zwrócenie uwagi klienta na produkt

Istnieje wiele technik ekspozycji towaru, które umożliwiają zwrócenie uwagi klientów na konkretne produkty, lecz jedną z najskuteczniejszych są ekspozytory sklepowe.

Stojak reklamowy pozwala „wydostać” dane produkty, kolekcję czy markę z gąszczu sklepowych półek i je wyeksponować. Skuteczność tej metody zależy jednak w dużej mierze od tego, jak taki stand reklamowy zaprojektujemy.

Stojaki reklamowe wykonywane są w różnych wariantach pod względem rozmiarów, konstrukcji i przeznaczenia, zatem możemy precyzyjnie dopasować je do produktów, ale niezależnie od jego formy na ekspozytorze powinna pojawić się spora a najlepiej też podświetlana, tablica z logo marki i komunikatem. Jeśli stand składa się z półek, to warto również każdą z nich wykończyć spójną graficznie listwą. Dobrze, jeśli ekspozytor ma specjalne „kieszonki” na ulotki informacyjne, gazetki i katalogi. Korzystnym rozwiązaniem jest oznaczenie cen produktów jako promocyjne czy atrakcyjne, tak aby klient od razu wyczuł okazję.

By zanotować wzrost sprzedaży eksponowanych produktów, takie stojaki reklamowe muszą zostać odpowiednio zlokalizowane, np. na wejściu bądź przy kasach: oczekujący w kolejce klient spożytkuje ten czas na zapoznanie się z ofertą.

Przyciągnąć uwagę klienta możemy nie tylko wizualnie – warto wykorzystać również marketing sensoryczny. Świetnie w tej funkcji sprawdzają się dyfuzory zapachowe z patyczkami: gdy właściwie dobierzemy aromat, wprowadzimy klienta w dobry nastrój, który wspiera impulsywne zakupy. Zapach możemy wykorzystać też do promocji produktów i jako element identyfikacyjny sklepu czy marki wobec grupy docelowej.

Ekspozytory reklamowe na targach branżowych a potencjalni klienci

Nieco inną funkcję niż w sklepie ekspozytory reklamowe pełnią natomiast na targach branżowych – tutaj muszą dobrze się zgrywać, tworząc spójne stoisko, nawet jeśli prezentują różne segmenty oferty. Co więcej, ta całość powinna skutecznie przyciągać wzrok klienta, odróżniając stoisko firmy od sąsiednich, i być widoczna też z większej perspektywy. Dobrze sprawdzą się zatem reklamy świetlne – niektóre stojące ekspozytory reklamowe są wzbogacane o podświetlane tablice lub nawet wyświetlacze, które umożliwiają projekcję krótkich wideo.

Aby wyróżnić się na tle konkurencji, warto wyposażyć ekspozytory reklamowe w nietuzinkowe upominki firmowe czy gadżety promocyjne, np. kubki albo świece w szkle. Wręczając potencjalnemu klientowi drobny prezent, możemy liczyć na zadziałanie reguły wzajemności – z pewnością przynajmniej zapozna się z ofertą lub porozmawia z przedstawicielem firmy.

Standy reklamowe firmy a miejsca użyteczności publicznej

Nie od dziś sprawdza się powiedzenie: reklama dźwignią handlu. Dzisiaj jednak firmy muszą zdwoić wysiłki i „łapać” potencjalnych klientów wszędzie tam, gdzie oni mogą przebywać. Warto zajrzeć do każdego miejsca użyteczności publicznej związanego ze swoją działalnością (i w okolicy) i zapytać o możliwość umieszczenia materiałów. Czy to ma sens? Jak najbardziej, ale warto w tym celu zadbać o spersonalizowane stojaki reklamowe i atrakcyjną ich zawartość.

Ekspozytory reklamowe powinny być wyposażone nie tylko w ulotki czy broszury, także w materiały pomocne dla odwiedzających dane miejsce np. mapy (w muzeum) czy treści poradnikowe i próbki produktowe (np. w przychodni).

Jakie elementy ekspozytorów najsilniej zwracają uwagę klienta?

  • „Gratisy” lub gadżety. Każdy lubi dostawać prezenty – stojaki reklamowe z upominkami najskuteczniej budują pozytywny wizerunek marki i sympatię do niej. Wyeksponujmy logo firmy, produkty i zachęćmy do odbioru gadżetów – z czystej wdzięczności większość klientów zatrzyma się przy stoisku na dłużej.
  • Nazwa firmy i hasło. Umieszczamy je na tablicy na stojakach reklamowych, na banerach standów, na półkach czy ponad haczykami – klient musi przecież, wiedzieć, jaką ma przed sobą ofertę. Obok logo warto umieścić hasło: krótkie i chwytliwe, które uderzy w najczulszą motywację do zakupu.
  • Harmonijna ekspozycja. Patrząc na ekspozytory reklamowe, potencjalny klient musi wiedzieć, że to są oferty specjalne, okazje czy „duma” sprzedawcy. Nawet produkty o różnych kształtach i rozmiarze da się ładnie wyeksponować – potrzebny jest tylko skrojony na miarę ekspozytor.

O tym, jak ważna we współczesnym marketingu jest personalizacja, w Premier Group wiemy bardzo dobrze – jeśli szukają Państwo dla swojej firmy niezwykłych i w pełni dopasowanych do działalności gadżetów, zapraszamy do kontaktu!

FAQ:

1. Do czego służą ekspozytory reklamowe?

Ekspozytory reklamowe służą do prezentacji specjalnie promowanej oferty – jest to połączenie regału sklepowego z reklamą, która przyciągnie uwagę odbiorców. Formą ekspozytorów są też stojaki reklamowe na materiały firmowe.

2. Co umieścić na ekspozytorach reklamowych?

Na ekspozytorach reklamowych zwykle umieszcza się logo firmy (marki) oraz hasło reklamowe. Istotne są też oznaczenia cenowe i informacje dotyczące promocji. Warto także zastosować dyfuzor zapachowy, który przyciągnie klientów ładnym aromatem.

3. W którym miejscu umieścić ekspozytory sklepowe?

Najczęściej ekspozytory sklepowe umieszcza się przy wejściu (także na zewnątrz, jeśli są ku temu warunki) bądź bezpośrednio przy kasach. Dla małych standów sprawdzi się też lada sprzedawcy.