Porcelanowe lub szklane kubki i inne naczynia oprócz pełnienia tradycyjnych codziennych funkcji znalazły się także w gronie produktów wpływających na rozpoznawalność marki. Techniki zdobienia szkła pozwalają bowiem na przeniesienie dowolnej grafiki na kanwę eleganckiego kieliszka, kubka, kufla czy popielnicy. Dowiedz się, jak powstaje reklama na szkle!
Trwałe pokrycie kolorem, czyli technika zdobienia szkła HydroColor
Co czyni zdobienie szkła unikalnym rodzajem dekoracji? Jest to m.in. szeroka gama zaawansowanych technik, które pozwalają na uzyskanie jak najbardziej spersonalizowanego i profesjonalnego efektu. Z formy reklamy i dekoracji w postaci zdobionych naczyń korzysta nie tylko branża gastronomiczna. Potencjał ceramiki reklamowej odkryło także wiele innych firm, które dbają o dostarczanie swoim klientom i pracownikom wysokiej jakości gadżetów promocyjnych.
Jednym ze sposobów nanoszenia na nie pożądanej kolorystyki jest HydroColor. Ta popularna i precyzyjna metoda barwienia szkła charakteryzuje się różnorodnością pod wieloma względami. Polega na nakładaniu wodnej powłoki na szklane naczynie, która utrzymuje się niezwykle długo w nieskazitelnym stanie.
Co jest zaletą tej formy zdobienia szkła?
- HydroColor to możliwość wyboru dowolnej barwy z większości kolorów systemu Pantone.
- Nakładana powłoka wodna może być błyszcząca lub matowa.
- Dostępne są różnego rodzaju atrakcyjne warianty nakładania farby, takie jak eleganckie metaliczne krycie lub efekt miękkości w dotyku (tzw. powłoka Soft Touch).
- Metoda HydroColor pozwala na wykonanie powłoki termoaktywnej lub powłoki pod zdobienie metodą sublimacji, czyli nanoszenie nadruku.
Kolejnym wyborem, który dokonuje klient przy zamawianiu zdobionego szkła, jest stopień wypełnienia naczynia kolorem. Kubki pokrywane powłoką HydroColor mogą być barwione od zewnątrz lub od wewnątrz, z wypełnieniem dna, a także z pozostawieniem u góry niepokrytego farbą marginesu. Jak przygotować produkty do tej metody zdobienia szkła? Należy usunąć z nich ewentualne zabrudzenia, naklejki i inne elementy, takie jak powłoki ochraniające taflę.
Szkło z nadrukiem
To kolejna sprawdzona technika dająca szerokie możliwości w kwestii wyboru grafiki umieszczanej na szkle. Zdobienie produktów w ten sposób jest możliwe dzięki trzem technologiom: kalkomanii ceramicznej, Xpression oraz sublimacji. Pozwalają one na swobodne nanoszenie nadruków o różnej wielkości i kształcie nie tylko na płaskie, ale także obłe powierzchnie. Zaletą tej formy dekoracji jest brak jakichkolwiek ograniczeń w kwestii jakości i ilości kolorów.
Zdobiąc szkło nadrukiem, można uzyskać efekt zdjęcia lub rastrów. Grafika na produkcie wykonana jedną z powyższych metod charakteryzuje się odpornością na działanie czynników mechanicznych, np. w przypadku systematycznego mycia naczynia w zmywarce. Jeśli natomiast chodzi o wielkość nadruku na szkle, nie ma ona znaczenia dla powodzenia projektu. Zadowalający efekt można uzyskać, dekorując grafiką zarówno całą powierzchnię naczynia, jak i jej niewielki fragment.
Nowoczesne metody zdobienia szkła - piaskowanie
W przeciwieństwie do dwóch poprzednich technik zdobienia szkła ta forma dekoracji jest procesem mechanicznym i ingeruje w samą strukturę produktu. Piaskowanie polega bowiem na tworzeniu dowolnych wzorów za pomocą odpowiednio ukierunkowanego strumienia materiału ściernego pod dużym ciśnieniem. Miejsca na szklanej lub ceramicznej powierzchni poddane takiej obróbce stają się w konsekwencji matowe. Nie oznacza to jednak, że ostatecznie uzyskany wzór koniecznie musi być matowy!
Jak wykorzystać piaskowanie szkła w marketingu? Na produktach można przedstawić dowolny wzór, czyli także logo firmy lub jej hasło reklamowe. Ta metoda obróbki daje każdemu zamawiającemu szerokie pole wyboru wykonywanego napisu, znaku czy logotypu. Ze względu na eleganckie efekty jest popularna nie tylko w dziedzinie szklanych i porcelanowych naczyń. Piaskowanie można wykorzystać do dekoracji wszelkiego rodzaju szklanych powierzchni codziennego użytku, takich jak kabiny prysznicowe, szyby w drzwiach i meblach czy lustra. Wykonywane za pomocą materiału ściernego zdobienia charakteryzują się zachowaniem najmniejszych szczegółów dzięki innowacyjnej technologii masek, które zabezpieczają produkt.
Malowanie na szkle
Jest to technika zdecydowanie najbardziej pracochłonna, ale często przynosząca najbardziej zadowalające efekty. Grafiki wykonane ręcznie za pomocą profesjonalnych i długotrwałych farb na szklanej tafli prezentują się subtelnie i estetycznie. Zaletą techniki malowania na szkle jest to, że każdy produkt wychodzi spod pędzla artysty jako unikat, w przeciwieństwie do wielokrotnie kopiowanych nadruków czy wypełnień. Tę metodę można z powodzeniem połączyć z powłoką HydroColor i otrzymać wypełnienie powierzchni kubka, kieliszka lub innego szklanego naczynia w pożądanej barwie.
Łączenie różnych technik zdobienia szkła
Przygotowanie szklanych naczyń, które mają być nie tylko funkcjonalne i niezawodne, ale także w ciekawy sposób reklamować Twoją firmę wymaga oryginalnej koncepcji. Całość ma za zadanie wywoływać pozytywne wrażenia estetyczne, a w konsekwencji - budować markę. Można to osiągnąć dzięki przemyślanemu zestawieniu dwóch technik dekoracji szklanych kubków, kufli czy kieliszków.
Oto wybrane opcje łączenia technik:
- wypełnienie piaskowanego lub grawerowanego wzoru powłoką wodną HydroColor. Wyżłobione znaki można pokryć dowolnym kolorem, który będzie się odpowiednio dobrze wyróżniał. W ten sposób na szklanej tafli można tworzyć wyraziste napisy i logotypy;
- łączenie techniki HydroColor ze zdobieniem drukiem za pomocą kalki ceramicznej lub Xpression.
Do czego warto wykorzystać zdobione szkło?
Szklane, porcelanowe, lub ceramiczne naczynia z logiem czy napisem reprezentującym markę to doskonała forma budowania identyfikacji wizualnej małych i większych firm. Korzystają z niej nie tylko lokale gastronomiczne. Zdobione szklane produkty to także pomysł na elegancki i praktyczny firmowy gadżet, prezentowany na targach lub używany na co dzień w biurze. Współczesne technologie zdobienia szkła umożliwiają dostosowanie obróbki produktu do szaty graficznej i charakteru firmy składającej zlecenie. Dzięki inwestowaniu w ceramikę reklamową sprawisz, że produkty reprezentujące Twoją markę będą towarzyszyć jej odbiorcom w chwilach relaksu z ulubionym napojem.