Prowadzenie działalności gospodarczej, niezależnie od jej rodzaju opiera się na budowaniu relacji z klientami i kontrahentami oraz umacnianiu swojego wizerunku w oczach odbiorców. Upominki firmowe z logo lub nadrukiem to bardzo dobry sposób na spełnienie wszystkich powyższych celów. Dlaczego tak jest oraz jakie są najciekawsze gadżety, które sprawdzą się w roli upominków dla klientów?

Znaczenie upominków z wizerunkiem marki

Upominki firmowe dla klientów mogą być na tyle różnorodne i uniwersalne, że znajdą swoje miejsce zarówno w przedsiębiorstwach handlowych, produkcyjnych, usługowych, jak i biurach czy jednostkach publicznych.

Różny może być też ich charakter. Mogą pełnić rolę gustownych upominków dla klientów, z którymi negocjujesz umowę, ale również mogą stanowić miły dodatek do wysyłanego zamówienia (w przypadku sklepów internetowych). Wszystko oczywiście zależy od ich rodzaju oraz pomysłu na oryginalny podarunek.

Upominki firmowe z nadrukiem można również wykorzystać w charakterze gadżetów promocyjnych na targach. Potencjalni i rzeczywiści klienci, odwiedzający stanowisko, poczują się docenieni, jeżeli dostaną praktyczny prezent.

Jakie powinny być upominki dla klientów?

  • Dobrze wykonane – tandetne i rozpadające się od samego patrzenia gadżety to najgorsze, co możesz podarować klientowi. Zadbaj o to, by wszystko, co trafia do Twoich odbiorców (zwłaszcza jeżeli jest to dodatek, gratis i ma stanowić miły akcent) było wykonane z dbałością o szczegóły.
  • Praktyczne (z wyjątkiem gadżetów typowo ozdobnych) – dawanie swoim klientom upominków, z którymi nie mają co zrobić, nie jest najlepszym pomysłem. Najpewniej i tak skończą w koszu na śmieci. Jeżeli już decydujesz się na funkcjonalny podarunek, zadbaj o to, by rzeczywiście okazał się przydatny.
  • Nieskomplikowane – najprostsze pomysły z reguły sprawdzają się najlepiej. I nie chodzi tu wcale koniecznie o produkty jak najtańsze. Ekskluzywne upominki firmowe dla klientów i partnerów biznesowych również może cechować prostota.
  • Estetyczne – oprócz tego, że gadżet powinien się przydać, to musi również dobrze się prezentować.
  • Reklamowe – najlepszym rozwiązaniem są upominki firmowe z logo lub innym nadrukiem, takim jak nazwa firmy czy hasło reklamowe. Ich zadaniem jest przypominać o firmie i budzić pozytywne skojarzenia.

Najciekawsze propozycje promocyjnych upominków

Kubki z nadrukiem

Kubki reklamowe to już klasyka, jeżeli chodzi o upominki firmowe dla klientów. Jest to rodzaj prezentu, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Dodatkowo jest on niezwykle praktyczny i istnieje duża szansa, że będzie użytkowany przez osobę obdarowaną. Koszt takiego gadżetu nie jest przesadnie duży, a wyróżnia się na tle drobnych i nietrwałych upominków.

Kubek w charakterze upominku z nadrukiem daje również spore możliwości personalizacji. Można na nim umieścić oczywiście podstawowe elementy, takie jak logo, nazwę przedsiębiorstwa czy hasło, ale bez problemu zmieści się również ciekawa grafika, nawiązująca do firmy lub dodatkowy napis – także w wydaniu humorystycznym.

Nic dziwnego, że jest to jeden z chętniej wykorzystywanych pomysłów, w kontekście upominków firmowych na targach, spotkaniach z klientami czy różnorodnych eventach. Można również wykorzystać do tego celu kubki termiczne lub praktyczne termosy.

Drobne gadżety, przydatne w codziennych sytuacjach

Jednymi z chętniej wykorzystywanych upominków firmowych dla klientów są akcesoria biurowe lub niewielkie gadżety. Wśród nich można wymienić m.in.:

  • długopis,
  • notes,
  • kalendarz kieszonkowy,
  • brelok do kluczy,
  • smycz,
  • magnes na lodówkę,
  • otwieracz do butelek z kapslem,
  • opaska odblaskowa na rower.

Oczywiście w tym wypadku również poszczególne upominki dla klientów mogą posiadać zupełnie odmienny charakter. Zamiast długopisu, podarować można pióro, które z gustownym notesem tworzyć będzie ekskluzywny podarunek.

Pendrive z logo firmy

Bardzo popularnym i wciąż przydatnymi gadżetami, które wykorzystuje się w charakterze upominków firmowych z nadrukiem, są pendrive’y. Obecnie nawet modele o pojemności 16 GB lub 32 GB kosztują stosunkowo niewiele, a pozwalają umieścić na nich sporą ilość danych.

Perndrive to również świetny nośnik reklamy. Może on pełnić upominek firmowy z logo przedsiębiorstwa, który wykorzystywany będzie na co dzień. Taki gadżet przydaje się w dzisiejszych czasach bardzo często, dzięki czemu można mieć pewność, że będzie to sprawdzony prezent.

Powerbank z indywidualnym nadrukiem

Powerbank to kolejny gadżet technologiczny, który w ostatnich latach stał się niemal niezbędnym elementem wyposażenia dla każdego posiadacza smartfonów lub innych urządzeń mobilnych. Nowoczesne i wydajne sprzęty charakteryzuje znaczne zużycie baterii, co sprawia, że np. podczas podróży bardzo przydatne okazuje się dodatkowe, przenośne źródło energii.

Co ważne, powerbank to świetny materiał na upominek firmowy dla klientów z własnym nadrukiem! Podstawowe wersje, pozwalające na awaryjne podładowanie telefonu, nie kosztują zbyt wiele, a stanowią gadżet wyróżniający się spośród standardowych długopisów czy notatników.

Torba na zakupy

Kolejny upominek firmowy dla klientów, który jest na czasie, to bawełniana torba na zakupy. Duża powierzchnia zadrukowania pozwala na tworzenie ciekawych kompozycji. Naturalnie, bez problemu można umieścić na niej logo swojej firmy. Torby na zakupy wielorazowego użytku są coraz chętniej wykorzystywane przez konsumentów, a podarowanie im wersji reklamowej może prowadzić nie tylko do utrwalenia wizerunku firmy w oczach obdarowanej osoby, ale również wszystkich tych, którzy zobaczą torbę na jej ramieniu.

Propozycja nieoczywista: świeca zapachowa z nadrukiem

Jest to bardzo ciekawy pomysł na upominek firmowy z nadrukiem, który z pewnością docenią klienci. Łączy w sobie najważniejsze cechy takiego podarku, czyli estetykę z funkcjonalnością. Świeczka w eleganckim szkle, która dodatkowo wypełnia pokój ładnym zapachem to świetny sposób na tworzenie pozytywnych skojarzeń z marką. Zwłaszcza jeżeli jej logo lub inny nadruk będzie znajdował się na szklanym pojemniczku.

Upominki świąteczne firmowe

Jak wspomnieliśmy, podarunki dla klientów mogą posiadać różny charakter i pasują do wielu okazji. Jedną z bardzo ciekawych propozycji są upominki firmowe świąteczne. W tej kategorii mogą mieścić się tak naprawdę wszystkie wymienione powyżej gadżety. Myśląc jednak o świątecznym klimacie, najbardziej w oczy rzuca się kubek, który sprawdzi się doskonale do przyrządzania gorącej herbaty lub czekolady, świeczka zapachowa w świątecznym wydaniu lub kalendarz na nadchodzący rok.

Oczywiście na upominkach świątecznych firmowych warto umieścić grafikę nawiązującą do okazji. Mogą to być zarówno zwykłe, jak i bardziej ekskluzywne upominki firmowe.

Postaw na oryginalne upominki firmowe dla klientów

Niezależnie od Twojego wyboru, upominki firmowe z nadrukiem – logo przedsiębiorstwa lub jakimkolwiek innym – będą świetnym sposobem na nawiązanie lub utrzymanie długoterminowej relacji z klientem. To zwiększa szansę na to, że ten kiedyś powróci.

Jeżeli interesują Cię oryginalne kubki, filiżanki, popielnice, świeczki lub inne ciekawe upominki firmowe, zapraszamy do zapoznania się z ofertą Premier Group. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

 

FAQ – najważniejsze pytania i odpowiedzi

  1. Dlaczego warto zdecydować się na upominki firmowe dla klientów?

Takie podarunki umacniają więź z klientem, ale również sprawiają, że wizerunek firmy jest utrwalany w ich pamięci. Korzystanie z firmowego notesu, używanie kubka z logo, czy przechowywanie danych na pendrive z logo konkretnego przedsiębiorstwa sprawia, że marka jest stale obecna w pamięci klienta. To zwiększa prawdopodobieństwo, że w razie potrzeby zakupu, wybierze właśnie ją.

  1. Jakie gadżety można wykorzystać z takiej okazji?

Najpopularniejszymi upominkami dla klientów są gadżety biurowe – długopisy, ołówki, notesy, kalendarze. Można jednak postawić na ciekawsze rozwiązania, takie jak kubki, termosy, powerbanki lub nawet świeczki zapachowe. Możliwości są naprawdę duże.

  1. Jaki jest koszt upominków z nadrukiem?

Ostateczna cena uzależniona jest od wyboru konkretnych gadżetów. Podstawowe upominki, takie jak długopisy, breloki, otwieracze, można kupić już za kilka złotych. Koszt ciekawszych upominków firmowych, takich jak kubki, pendrive czy plecak, to koszt od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Oczywiście dużo zależy również od wielkości zamówienia.