Gadżet reklamowy to przyjemny prezent dla obecnego czy potencjalnego klienta. Wręczając kubek albo świecę w szkle z nadrukiem, stajemy się jako marka częścią życia codziennego obdarowanej osoby. Ale taki gadżet musi być odpowiednio zabezpieczony opakowaniem, które samo w sobie też może być doskonałym nośnikiem reklamy. Jak zapakować gadżety reklamowe, aby skraść serca klientów? Podpowiadamy!

Czy w ogóle warto pakować gadżety reklamowe?

 

Rzadko decydujemy się dać komuś prezent bez opakowania. Często już nad samym opakowaniem prezentu dwoimy się i troimy, aby wyglądało estetycznie, zachęcało do otworzenia pakunku, wywoływało pozytywne emocje. Rozpakowywanie prezentu to przecież ekscytująca chwila – z lubością odwiązujemy wstążki, rozdzieramy papier, odklejamy taśmy i otwieramy pudełko, aby dowiedzieć się, co jest w środku!

Gadżet firmowy jest wyjątkowym prezentem, bo niespodziewanym, nieoczekiwanym, dawanym bez specjalnej okazji. Opakowanie upominku reklamowego jeszcze tylko te pozytywne emocje intensyfikuje, rozbudza ciekawość, zachęca do przyjęcia i rozpakowania podarunku.

Opakowanie gadżetu reklamowego to też jego zabezpieczenie, zwłaszcza w przypadku ceramiki takiej jak kubki reklamowe czy innych delikatnych przedmiotów.

I wreszcie – z perspektywy marki – opakowanie gadżetów reklamowych to też kolejny nośnik reklamowy, sposób komunikacji z potencjalnym klientem.

W co zapakować gadżety reklamowe?

 

Przygotowując prezent dla bliskiej nam osoby, dbamy o każdy jego szczegół. Również z takim samym zaangażowaniem warto podejść do pakowania prezentu dla klienta. Estetyczny, intrygujący pakunek sprawi, że klient poczuje się wyróżniony – ktoś zadał sobie wiele trudu, aby sprawić mu przyjemność. Takie podejście się docenia!

Opakowanie gadżetu reklamowego trzeba dostosować do… gadżetu reklamowego.

Wiele przecież zależy od tego, co musimy zapakować – co to za przedmiot, z jakiego materiału jest wykonany, czy może się uszkodzić, zniszczyć, jaki ma rozmiar itp.

W Premier Group tworzymy ceramikę reklamową, najchętniej wybieraną w ramach gadżetów firmowych – to np. praktyczne kubki, filiżanki, kufle, popielniczki, sojowe świecie w szkle oraz stylowe dyfuzory zapachowe. Są to przedmioty raczej niewielkie, ale łączy je wspólny mianownik – delikatny materiał. Natomiast zarówno w przypadku ceramiki szklanej, jak i innych niewielkich upominków najlepszym opakowaniem jest klasyczne, schludne kartonowe pudełko.

Dlaczego akurat kartonowe opakowanie?

 

Argumentów przemawiającym za opakowaniem gadżetu reklamowego w kartonowe pudełko jest wiele – karton nie tylko skutecznie chroni, ale jest też niedrogi i nie tak szkodliwy dla środowiska jak np. folia. Natomiast najważniejszą jego zaletą jest możliwość personalizacji, dostosowania wyglądu opakowania do sposobu komunikacji marki czy preferencji jej grupy docelowej.

Porządne zabezpieczenie

 

Grube i sztywne kartonowe pudełko bardzo dobrze chroni gadżety reklamowe przed uszkodzeniami mechanicznymi. W przypadku ceramiki reklamowej uniemożliwia zarysowanie, wyszczerbienie czy przytarcie jej powierzchni. Jeśli kartonowe opakowanie zostanie wyścielone wewnątrz miękkim materiałem, styropianem bądź folią bąbelkową, to ceramika nie potłucze się nawet przy niefortunnym wypadku.

A to szczególnie ważne zwłaszcza wtedy, gdy gadżety reklamowe będą dołączane do zamówień w sklepie internetowym.

Tanie opakowanie

 

Gadżety reklamowe zamawia się w dziesiątkach, setkach czy tysiącach sztuk. Nawet te praktyczne i stylowe upominki, jak filiżanka z nadrukiem czy elegancka sojowa świeca w szkle są relatywnie niedrogie. Jednak doskonale wiemy, że budżet nie jest z gumy i każdy dodatkowy wydatek ma znaczenie.

Opakowania kartonowe nie kosztują wiele, a przy hurtowym zamówieniu tylko nieznacznie podnoszą koszt całej tej inwestycji. Mając na uwadze dobry poziom zabezpieczenia oraz możliwość aranżacji opakowania w dodatkowy nośnik reklamowy, jest to wydatek, który błyskawicznie się zwraca!

Mniejszy wpływ na środowisko

 

Konsumenci dziś oczekują od marek nie tylko wzięcia odpowiedzialności za wpływ ich działalności na środowisko, ale także podejmowania działań proekologicznych. Karton w starciu z tworzywem sztucznym wypada o wiele korzystniej – szybciej się rozkłada i w mniejszym stopniu wpływa na środowisko naturalne.

Dodatkowo kartonowe opakowanie np. na kubek można zaaranżować w taki sposób, żeby obdarowany gadżetem firmowym klient mógł jeszcze zrobić z niego użytek, np. wykorzystać do przechowywania drobiazgów czy zmienić w zabawkę dla dziecka. O takich możliwościach podarowania kartonowi „drugiego życia” można poinformować klientów bezpośrednio na opakowaniu – serwując kilka ciekawych i praktycznych pomysłów!

Natomiast nawet niezależnie od samego rodzaju opakowania gadżetów, warto włożyć je dodatkowo np. w torby bawełniane, które klienci będą mogli długo wykorzystywać.

Możliwość personalizacji

 

Personalizacja opakowań kartonowych to nasza specjalność! Takie opakowanie możemy niemal dowolnie zadrukować – nadać mu kolor, zlokalizować na nim logotyp, znaki firmowe, ilustracje czy napisy. To możliwości niemal bez ograniczeń – ostateczny wygląd opakowania zależy bowiem wyłącznie od pomysłu naszego Klienta.

Nasi specjaliści chętnie też w tej kwestii pomogą, aby opakowanie było dopasowane precyzyjnie do identyfikacji wizualnej czy sposobu komunikacji marki, ale również do charakterystyki grupy docelowej.

Jak zaaranżować opakowanie gadżetów reklamowych?

 

Tak jak każda marka ma własną indywidualną tożsamość, tak każde opakowanie na gadżet reklamowy może mieć niepowtarzalny charakter, ściśle do niej dostosowany. Z naszej strony oferujemy możliwość wykonania dowolnego nadruku na opakowaniu, Klient może też wybrać konkretny kształt i rozmiar opakowania.

  • Podejście minimalistyczne. Jednym z pomysłów jest wyłącznie delikatne „podrasowanie” opakowania, czyli nadanie mu wybranego koloru i struktury np. matowej, satynowej czy metalicznej oraz umieszczenie na nim logo firmy, krótkiego hasła czy adresu strony internetowej marki.
  • Elementy reklamowe. Poza samym logotypem na opakowaniu wykorzystać można także inne elementy wizualne charakterystyczne dla danej firmy np. postać bohatera marki, ilustracje czy zdjęcia typowo ofertowe bądź też nawet znacznie bardziej złożoną grafikę przedstawiającą markę i jej działalność.
  • Kreatywność przede wszystkim! Ostateczny wygląd opakowania gadżetu reklamowego zależy po prostu od konkretnego pomysłu, a kreatywność nie ma granic! Warto podejść do tego zadania „projektowo”, czyli najpierw zastanowić się nad tym, co chcemy osiągnąć i dopiero – w jaki sposób to zrealizować. Pudełko może nawiązywać np. do bieżącej kampanii reklamowej lub stać się zupełnie nowym komunikatem w arsenale marki!

FAQ:

 

Czy warto opakować gadżety reklamowe?

Oczywiście, w końcu najważniejsze jest pierwsze wrażenie i budowanie pozytywnego doświadczenia, a możliwość otwarcia prezentu zdecydowanie temu sprzyja. Ponadto opakowanie chroni gadżet reklamowy i może być kolejnym nośnikiem reklamowym.

Jak zapakować gadżety reklamowe?

W przypadku niewielkich gadżetów, np. ceramiki reklamowej, warto wybrać pudełko kartonowe, które można niemal dowolnie zadrukować, umieścić na nim np. logo czy hasło reklamowe, a nawet podstawowe informacje o marce.

Jak może wyglądać kartonowe opakowanie na gadżety reklamowe?

W zasadzie dowolnie! Kartonowym opakowaniom można nadać kolor i strukturę (np. matową czy metaliczną), można na nie nanieść logotypy, znaki firmowe, napisy oraz ilustracje.