Gadżety reklamowe, jeśli tylko cechuje je użyteczność i estetyka, stają się skutecznym nośnikiem komunikacji – kubek czy filiżanka towarzyszą obdarowanej nimi osobie codziennie, eksponując jednocześnie logo lub przekaz marki. Ceramika ma jeszcze tę zaletę, że daje się personalizować poprzez barwienie i zdobienie. Przyjrzyjmy się jednej z technik jej malowania – MultiColor!

Na czym polega barwienie porcelany techniką On Glaze/MultiColor?

On Glaze, nazywane również MultiColor, to natryskowe i naszkliwne barwienie porcelany. Tuż po pokryciu danej powierzchni kolorową powłoką produkt jest wypalany w piecu w 860° – w ten sposób powłoka zostaje utrwalona i zyskuje odporność na uszkodzenia oraz ścieranie i blaknięcie koloru w wyniku użytkowania i czyszczenia. W technologii On Glaze występują pewne ograniczenia w ilości dostępnych kolorów – barwy dobieramy na podstawie wzornika Pantone.

W naszej firmie Premier Group, która personalizacją ceramiki reklamowej zajmuje się od ponad 20 lat, w technologii On Glaze/ MultiColor barwimy te gadżety porcelanowe, które znajdują się w naszej ofercie, ale również produkty dostarczone nam przez klientów.

Jakie produkty i w jaki sposób barwi się metodą On Glaze/MultiColor?

Za pomocą technologii On Glaze/ MultiColor barwi się przede wszystkim porcelanę – np. kubki i filiżanki. Powłoka On Glaze pokrywa całą wewnętrzną lub zewnętrzną, ewentualnie obydwie strony kubka czy filiżanki. Jeśli z zewnątrz zdecydujemy się powlec ceramikę powłoką wodną HydroColor, możemy pokusić się o ciekawe efekty, np. zostawić biały margines w górnej części produktu. On Glaze często łączymy też z powłoką Soft Touch, miękką i jedwabistą w dotyku, i powłoką termoaktywną, dzięki której zmienia się kolor filiżanki czy kubka w zależności od temperatury znajdującego się w nim napoju. Co więcej, kubek barwiony techniką On Glaze /MultiColor można jeszcze ozdobić z zewnątrz za pomocą nadruku czy piaskowania.

Jakie zalety ma naszkliwne barwienie porcelany MultiColor?

  • Ciekawy efekt zdobniczy. Zabarwienie wewnętrznej części kubka i filiżanki zamiast zewnętrznej lub połączenie dwóch powłok w różnych kolorach nie jest powszechnie stosowane, zatem w ten sposób wyróżniamy produkt. Można np. pokusić się o silny kontrast kolorystyczny lub zaakcentować minimalistyczny projekt – logo czy hasło – łącząc go kolorystycznie z powłoką wewnętrzną.
  • Trwałość barwienia. Technologia MultiColor łączy natrysk i wypalanie – a dzięki temu otrzymujemy jednolitą, estetyczną powłokę w wyrazistym kolorze oraz zyskujemy trwałość. Ta metoda barwienia gwarantuje wysoką odporność mechaniczną i chemiczną. Kubek i filiżankę można myć w domowej zmywarce, a kolorowa powłoka na długo zachowuje estetykę, nie ściera się i nie blaknie.
  • Dalsza personalizacja. MultiColor nie jest jedyną techniką zdobienia, jaką możemy wykorzystać do personalizacji kubka czy filiżanki. Z zewnątrz na produkt możemy nanieść logo, hasło reklamowe czy dowolną grafikę, korzystając m.in. z technologii sublimacji lub kalkomanii ceramicznej, a także z piaskowania. W ten sposób tworzymy gadżet unikatowy i dopracowany w każdym calu.

Jakie techniki zdobienia łączą się z natryskowym barwieniem porcelany?

Wspomnieliśmy, że przy barwieniu wewnętrznej części kubka czy filiżanki z zewnątrz możemy zaaplikować powłokę zmieniającą kolor lub przyjemną w dotyku Soft Touch, tym samym nadając gadżetowi kolejną wyróżniającą go estetycznie i użytkowo cechę.

Zewnętrzną stronę kubka możemy także zabarwić za pomocą technologii HydroColor lub Base Color. Zaletą pierwszej jest możliwość wyboru w zasadzie dowolnej barwy według palety Pantone. Z kolei BaseColor (InGlaze) daje najwyższą możliwą odporność mechaniczną oraz chemiczną z tego względu, że jest to barwienie wszkliwne, a ceramikę wypala się w bardzo wysokiej temperaturze.

Oprócz powłoki On Glaze/MultiColor i barwienia zewnętrznego, ceramikę zdobimy jeszcze za pomocą kilku innych metod, łącząc np. malowanie z piaskowaniem oraz nadrukiem.

  • Piaskowanie. Jest to mechaniczna ingerencja w powierzchnię ceramiki. Na zabezpieczony produkt nakładamy maskę z wzorem – także bardzo złożonym, obfitującym w detale – i rozpoczynamy proces żłobienia. Tak powstaje niezbyt głębokie wgłębienie w powierzchni, w konkretnym kształcie. Metoda świetnie sprawdza się w przypadku logo i haseł reklamowych. Efekt jest elegancki!
  • Nadruk na ceramice. Nadruk na filiżance i kubku wykonać możemy obok barwienia – niezależnie od jego metody. Wykorzystujemy druk sublimacyjny oraz kalkomanię ceramiczną i organiczną. Nie ogranicza nas więc ani miejsce znakowania (to może być cała powierzchnia lub jej część), ani liczba kolorów. Barwienie porcelany i nadruk bez przeszkód łączymy z piaskowaniem.

Dlaczego warto zdecydować się akurat na ceramikę reklamową?

Gadżety reklamowe realizują (a przynajmniej powinny!) określone cele biznesowe – przede wszystkim wzmacniają świadomość istnienia marki (organizacji lub idei) oraz budują jej pozytywny wizerunek. Aby było to możliwe, gadżet reklamowy musi być wykorzystywany przez obdarowanego, czyli powinien być praktyczny i ładny. A kubek reklamowy czy filiżanka z logo zdecydowanie do tej kategorii należą. Mało tego, towarzyszą miłym chwilom i codziennym rytuałom, takim jak delektowanie się poranną kawą!

Oczywiście pomysłów na skuteczny gadżet reklamowy jest więcej – w Premier Group proponujemy m.in. eleganckie świece sojowe w szkle czy dyfuzory zapachowe.

Z przyjemnością pomożemy wybrać rodzaj gadżetu i techniki zdobienia oraz przygotować wyjątkowy projekt. Nasi specjaliści chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem – zachęcamy do kontaktu!

FAQ:

1. Na czym polega technika barwienia porcelany On Glaze/ MultiColor?

MultiColor, inaczej OnGlaze, to naszkliwne i natryskowe barwienie porcelany – od wewnętrznej lub zewnętrznej strony produktu, np. kubka czy filiżanki. Po pokryciu powierzchni taką powłoką produkt zostaje wypalony w piecu w wysokiej temperaturze.

2. Jakie zalety ma naszkliwne barwienie porcelany On Glaze/ MultiColor?

Powłoka MultiColor jest przede wszystkim bardzo trwała – tak zabarwiony kubek można czyścić w zmywarce domowej, a kolor nie ściera się i nie blaknie. Zabarwienie wewnętrznej strony produktu daje też oryginalny i estetyczny efekt.

3. Jakie wykorzystuje się techniki zdobienia ceramiki reklamowej?

W zdobieniu ceramiki reklamowej wykorzystuje się różne techniki barwienia – m.in. On Glaze/ MultiColor, HydroColor i BaseColor. Na pomalowaną powierzchnię nanosi się także nadruki (kalka ceramiczna, organiczna czy druk sublimacyjny), można również na niej wypiaskować wzór, np. logotyp czy hasło reklamowe.