Porcelana użytkowa – kubki i filiżanki, ale także szkło do świec i dyfuzorów zapachowych– może przemienić się w ładny, praktyczny, a przede wszystkim bardzo skuteczny gadżet reklamowy. Musi tylko nabrać koloru i dekoracyjności! Barwienie porcelany reklamowej odbywa się na różne sposoby, a jednym z nich jest metoda HydroColor. Co to za technika i jakie są jej zalety? Wyjaśniamy!

Na czym polega technika barwienia HydroColor?

HydroColor to technika naszkliwnego, natryskowego barwienia porcelany i szkła, która polega na nakładaniu powłoki wodnej. Taką powłokę, nazywaną w skrócie „HYDRO”, w naszej firmie Premier Group, wykonujemy w większości kolorów dostępnych w palecie Pantone oraz na wszystkich modelach kubków i filiżanek oraz na szkle do świec, które dostępne są w naszej ofercie. Powłoka HydroColor jest utrwalana poprzez wypalanie w piecu.

W ramach usługowego barwienia porcelany, powłokę HydroColor nakładamy również na dostarczone nam produkty. Jest to dość uniwersalna technika, dlatego też nie ma specjalnych wymagań co do barwionej porcelany czy szkła – szkła muszą być jedynie czyste i pozbawione powłok ochronnych bądź naklejek. W przeciwnym razie należy je przed barwieniem odpowiednio przygotować, czym również możemy się zająć.

Jakie powierzchnie i przedmioty barwi się metodą HydroColor?

Metodą HydroColor barwi się porcelanę i szkło, np. kubki, filiżanki, szkło do świec oraz dyfuzorów zapachowych itp. Powłoką tzw. HYDRO ceramikę pokrywa się na różne sposoby. W przypadku kubka reklamowego czy też filiżanki można zdecydować się na barwienie standardowe, czyli całej zewnętrznej części produktu. Ciekawy efekt powstaje także przy zachowaniu białego marginesu od góry, natomiast jego szerokość jest w dużej mierze uzależniona od kształtu kubka.

Powłoki „HYDRO” mają różne wykończenie: błyszczące, metaliczne i matowe – można zdecydować się na dowolny wariant. Każdy z nich daje nieco inny efekt, np. błyszczące wykończenie pięknie odbija światło, dzięki czemu ma charakter elegancki i bardzo dekoracyjny. Matowe wykończenie cieszy się sporą popularnością i genialnie komponuje się zwłaszcza z minimalistycznymi projektami. A za pomocą metalicznej powłoki „podbijamy” stonowaną kolorystykę, np. barwę szarą, srebrną czy brązową.

Technika HydroColor nie jest natomiast jedyną, jaką wykorzystujemy w dekorowaniu gadżetów. Bardzo często łączymy ją z:

  • piaskowaniem ceramiki – mechaniczną ingerencją w powierzchnię, której efektem jest wytłoczony wzór, np. logotyp czy hasło reklamowe;
  • nadrukami na ceramice – te wykonujemy trzema metodami: sublimacji, kalki ceramicznej i Xpression, bez ograniczeń w kolorach i miejscu zdobienia.

Podobnie jak HydroColor, tak i inna popularną powłokę – Soft Touch – wykonujemy niemal w każdym kolorze według wzornika Pantone. Powłoka Soft Touch ma tę zaletę, że jest niezwykle miękka i przyjemna w dotyku (tzw. sensitive touch). Poszukującym nowoczesnych rozwiązań proponujemy powłokę termoaktywną, dzięki której kubek zmienia kolor w zależności od temperatury napoju.

Jakie zalety ma barwienie porcelany i szkła HydroColor?

  • Precyzja barwienia. Zaletą techniki barwienia HydroColor jest to, że kubki czy szkło pokrywa równomierna powłoka – w jednym kolorze. Nie ma żadnych przejść w tonacji czy „uchybień” w odcieniu. Cała powierzchnia jest jednolicie zabarwiona, a sam kolor jest bardzo wyrazisty. To daje profesjonalny rezultat – każdy kubek, filiżanka czy szkło na świecę z „partii” wygląda identycznie.
  • Trwałość koloru. Powłoka HydroColor zachowuje trwałość koloru aż do 250 godzin przy zmywaniu w temperaturze 60°. W ten sposób barwioną ceramikę użytkową można również czyścić w zmywarce. Na co należy zwrócić uwagę to fakt, że porcelana z powłoką HydroColor ma nieco mniejszą odporność na uszkodzenia mechaniczne w stosunku do innych technik barwienia, np. InGlaze/Base Color, która opiera się na malowaniu wszkliwnym.

Jakie możliwości daje barwienie szkła czy porcelany techniką HydroColor?

Jak wspomnieliśmy, barwienie porcelany i szkła techniką HydroColor nie wyklucza wykorzystania pozostałych metod zdobienia, zatem w kwestii znakowania kubków i innych produktów nic nas nie ogranicza!

W przypadku nadruku na powłoce HydroColor opracować można dowolną grafikę – kolory, odcienie, kontury, przejścia tonalne i szczegóły zostaną idealnie odwzorowane. Możemy zadrukować większą część powierzchni barwionego szkła czy porcelany lub postawić na minimalistyczny projekt z logo i hasłem reklamowym bądź niewielkim elementem graficznym – wszystko zależy wyłącznie od inwencji.

W Premier Group z przyjemnością pomożemy opracować lub dopracować projekt. Nasz zespół specjalistów przygotowuje kalki do druku, maluje i wypala szkło, dzięki czemu Klient ma pewność, że cały projekt zdobienia szkła odbywa się w naszej fabryce. W dziele dekoracji, z dużą dozą precyzji, dekorujemy - czyli naklejamy kalki zgodnie z projektem( te proste i bardziej skomplikowane wzory) - dlatego mówimy, że nasze produkty są dekorowane ręcznie . Dbamy o detale – doradzamy wybór wielkości i kolorystyki kubka czy techniki zdobienia na podstawie logo bądź projektu graficznego.

Kubki i świece reklamowe, czyli skuteczne gadżety reklamowe!

W pełni spersonalizowany kubek, filiżanka reklamowa czy świeca w szkle to jeden z najlepszych i najskuteczniejszych gadżetów reklamowych!

Tworząc taki produkt i obdarowując nim klienta, stajemy się częścią jego codzienności – logo czy przekaz towarzyszy mu w pracy i w domu, nienachlanie rozgaszczając się w jego świadomości. Poranna kawa, wieczorna herbata czy relaks przy blasku świec z ulubioną książką – jak nie darzyć sympatią marki czy organizacji, która akompaniuje tak miłym chwilom?

Serdecznie zachęcamy do kontaktu z konsultantami i doradcami z Premier Group – podzielimy się naszą wiedzą i ponad 20-letnim doświadczeniem, aby wspólnie stworzyć praktyczny i piękny gadżet reklamowy, który stanie się opłacalną inwestycją marketingową!

FAQ:

1. Na czym polega technika HydroColor?

HydroColor to naszkliwna metoda barwienia porcelany oraz szkła, która polega na nakładaniu na ich powierzchnię wodnej powłoki. Całość wypala się w piecu.

2. Jakie zalety ma barwienie porcelany techniką HydroColor?

Zaletami HydroColor jest m.in. możliwość nałożenia powłoki w niemal dowolnym kolorze (wg Pantone), a także zadrukowania pomalowanej powierzchni. Tą metodą można również barwić ceramikę wcześniej piaskowaną. Powłoka jest równomierna i trwała, a kolory wyraziste (nie szkodzi im nawet zmywanie w zmywarce).

3. Jakie – poza HydroColor – wyróżnia się techniki barwienia ceramiki?

Poza metodą HydroColor ceramikę i szkło barwi się jeszcze m.in. techniką MultiColor (dotyczy wewnętrznej części produktu) oraz BaseColor (barwienie wszkliwne).