Na ogólny wizerunek hotelu w oczach gości składa się mnóstwo elementów. Od usytuowania i architektury budynku przez aranżację wnętrza, oferowane usługi i obsługę aż po wyposażenie pokojów. Całość tworzy spójną identyfikację wizualną, która zapada w pamięci klientów. Dlatego warto zwrócić uwagę na detale, nawet te najbardziej niepozorne. Zwłaszcza te, z którymi bezpośrednio stykają się goście, a dzięki którym można umilić im pobyt w hotelu. Poranna czy popołudniowa kawa lub herbata spożywana w zaciszu hotelowego pokoju będzie smakować tylko lepiej, jeśli zadba się o odpowiednie naczynia, np. filiżankę z logo hotelowym. Które filiżanki wybrać? W jaki sposób je zaprojektować i ozdobić? Oto kilka pomysłów na genialne filiżanki z logiem dla hoteli.

Kształt i pojemność ma znaczenie, czyli o filiżankach do hotelu z logiem

Decydując się na zamówienie filiżanek z logiem do pokoju hotelowego, warto od razu zaopatrzyć się w naczynia do hotelowej restauracji czy barku. Kawa i herbata to ulubione ciepłe napoje spożywane zasadniczo w ciągu całego dnia. Kształt i pojemność filiżanek powinny odpowiadać rodzajowi napoju. Herbatę zazwyczaj pije się w filiżance szerszej, o większej pojemności. Z kolei naczynie do kawy zależy od sposobu zaparzania, ale też pory dnia. O ile do wyposażenia pokojów wybrać można uniwersalne filiżanki, o tyle na zapleczu gastronomicznym warto przygotować kilka rodzajów naczynia, między innymi filiżanki do:

  • Espresso (pojemność około 50-80 ml)
  • Americano, cappuccino czy kawy białej (pojemność około 150-180 ml)
  • Latte (szklanka o pojemności 250-300 ml)

Wszystkie rodzaje filiżanek powinny być skompletowane ze spodeczkami. Na każde naczynie warto nanieść logo hotelu, a pomyśleć można także o innych kreacjach marketingowych.

Również niezależnie od przeznaczenia warto zwrócić uwagę na materiał filiżanek. Przy częstym użytkowaniu dobrze sprawdzi się porcelana, którą łatwo się myje i która nie nasiąka napojem, a więc nie przebarwia się. Na porcelanie nie tworzy się też osad, a sam napój dłużej pozostaje ciepły.

Pomysły na filiżanki z logiem do pokoju hotelowego

Projekt filiżanek dla gości, które wyposażą hotelowe pokoje, warto dobrze przemyśleć. Wiele zależy od stylu, działalności, identyfikacji wizualnej i odwiedzających hotel gości. Trzeba zastanowić się, czy filiżanka ma stać się nośnikiem reklamowym, elementem komunikacji marki z odbiorcą czy po prostu uniwersalnym, praktycznym akcesorium.

Białe filiżanki do hotelu z logiem

Biała porcelana to najprostszy, uniwersalny pomysł. Jest elegancka, profesjonalna, pasuje do każdego pokoju i każdego gościa. Na białej filiżance i pasującym spodeczku warto nanieść niewielkich rozmiarów logo hotelu. Czarna kawa czy mocna herbata stanowią kontrast do bieli naczynia. Warto wiedzieć, że kolor filiżanki także ma znaczenie! Według naukowców z Oxfordu napój w białej porcelanie wydaje się bardziej… gorzki. Oczywiście nie jest to winą samego naczynia, a raczej tego, że ciemny kolor napoju w białej porcelanie jest bardziej widoczny. Z kolei ciemnobrązowa barwa utożsamiana jest z goryczą. Im lepiej ją widać, tym większe wrażenie wywołuje.

Może więc pomyśleć o filiżance kolorowej? To rozwiązanie oprócz walorów wizualnych ma też inny atut. Barwiona, kolorowa porcelana lepiej wygląda po dłuższym czasie użytkowania niż klasyczna – biała.

Kolorowa, barwiona filiżanka z logo hotelu

Na porcelanową filiżankę nanieść można kolorową powłokę wodną, czyli tzw. hydro color. W Premier Group wybrać można niemal każdą barwę z palety Pantone. Co więcej, taka kolorowa powłoka może być wzbogacone o dodatkowe efekty – wybrać można spośród błyszczących, metalicznych czy matowych.

Doskonałym pomysłem, który tylko wzmocni wrażenia towarzyszące spożywaniu ulubionego napoju, jest filiżanka „miękka w dotyku”. Za ten efekt odpowiada powłoka „Soft Touch”. Innym dodatkiem jest powłoka termoaktywna, dzięki której naczynie zmienia kolor w zależności od temperatury napoju.

Na kolorową powierzchnią filiżanki również dobrze jest nanieść logo hotelu. Można go nadrukować lub wygrawerować. Wklęsłe logo (lub inny dowolny wzór) tworzy się za pomocą piaskowania. Na naczynie nakłada się maskę ze wzorem, który zostaje wyżłobiony przez piasek pod wysokim ciśnieniem. Premier Group specjalizuje się w tego rodzaju wzorach, również tych niewielkich i złożonych, z licznymi detalami. Dodatkowo taki grawer również pokryć można dowolnym kolorem.

Jaki kolor na filiżankę do hotelowego pokoju wybrać? To zależy – od charakteru hotelu, jego wystroju i od identyfikacji wizualnej marki. Warto wiedzieć, że „pokolorować” można zarówno zewnętrzną ściankę filiżanki, jak i jej wnętrze. Od góry naczynia zostawić można elegancki, biały margines.

Hotelowa filiżanka z nadrukiem – do pokoju i w prezencie!

Dzięki nowoczesnym technologiom zdobienia ceramiki na filiżance z logo hotelu wykonać można niemal dowolny nadruk. Oprócz logo może to być krótkie hasło reklamowe, sentencja czy kreacja graficzna. Wszystko zależy pomysłu zamawiającego i celu marketingowego. Na naczyniach do kawy czy herbaty nadrukować można na przykład:

  • zabawne hasła, które zapewnią poranną dawkę humoru i wprawią w dobry nastrój;
  • mądre sentencje czy aforyzmy, które wprawią gości w zadumę, pozwolą na krótką refleksję, zmotywują do działania czy poruszą czułe struny w sercu;
  • hasła i komunikaty reklamowe, które przybliżą gościom markę hotelu, zachęcą do korzystania z usług i wizyt w przyszłości;
  • nazwy atrakcji turystycznych, wydarzeń historycznych, nazwiska sławnych postaci związanych z danym miastem;
  • elementy graficzne nawiązujące do historii, tradycji, ważnych wydarzeń, regionalnej kuchni, znanych obiektów i zabytków, ośrodków kulturalnych itp.;
  • ujęcia „pocztówkowe” pokazujące piękno miasta czy regionu;
  • fragmenty map, np. z zaznaczonym hotelem oraz najbliższymi atrakcjami dla turystów;
  • wzory graficzne w zależności od pory roku (np. śnieżynki i gwiazdki w zimie, a słońce i kwiaty w lecie);

Oczywiście pomysły można mnożyć, a filiżanki z różnym nadrukiem będą odgrywały różną rolę. Mogą bawić, wzruszać, reklamować, ale także edukować, tworzyć skojarzenia, pobudzać ciekawość, oddziaływać na emocje.

Ponadto filiżanki hotelowe z nadrukiem będą doskonałym prezentem dla opuszczających hotel gości. Mogą także być sprzedane w hotelowym sklepiku z pamiątkami.

Trwałość filiżanek hotelowych a mycie w zmywarce

Równie ważny co wizualny jest aspekt praktyczny filiżanek do hotelowych pokoi. Jeśli mają służyć przez długi czas, muszą być odporne na działanie czynników mechanicznych (np. ścieranie) oraz chemicznych (np. detergenty do zmywania). Filiżanki z hotelowych pokoi powinny nadawać się do mycia w zmywarce. Przed złożeniem zamówienia, zawsze warto dopytać daną firmę, czy planowany nadruk na powierzchni ceramicznej będzie trwały.

Wiele zależy nie tylko od materiału filiżanki, ile od technologii zdobienia czy nadruku. Największą możliwą odporność mechaniczną i chemiczną zapewnia barwienie naszkliwne (tzw. OnGlaze) lub wszkliwne (tzw. InGlaze). Dotyczy to także sposobu wykonywania nadruków. Warto wiedzieć, że metoda kalkomanii organicznej (tzw. Xpression) nie zapewnia wystarczającej trwałości w przypadku zmywarki. Lepiej więc skorzystać z technologii kalkomanii ceramicznej lub sublimacji, a wzory na filiżankach będą trwałe.