Marketing sensoryczny stawia sobie za cel budowanie siły marki na podstawie pięciu ludzkich zmysłów. Nie każdy jednak wie, jak wielkie znaczenie ma w tej grupie… węch. Jego rolę w tworzeniu kampanii reklamowych dla hoteli warto jednak połączyć z efektywną identyfikacją wizualną miejsca. Z takiej potrzeby zrodziły się właśnie oryginalne i estetyczne reklamowe dyfuzory zapachowe z nadrukiem dla hoteli. Dowiedz się, jak mogą zadziałać na korzyść Twojej marki.
Reklamowe dyfuzory zapachowe - znaczenie zapachu w marketingu
Żeby budowanie silnej marki hotelarskiej mogło przynieść efekty, warto na początku poznać kilka faktów. Dlaczego to właśnie węch, spośród wszystkich pięciu zmysłów, postanowiliśmy wyróżnić w strategii marketingowej dla hoteli?
- Sygnały związane z zapachem docierają do ludzkiego przed pochodzącymi z innych zmysłów (np. wzroku czy słuchu), a organizm bardzo szybko na nie reaguje.
- Zmysł węchu jest wykorzystywany przez organizm machinalnie, działa automatycznie. Fakt ten jest wykorzystywany np. przez psychologię zapachu.
- Zmysł powonienia jest wyjątkowy także dlatego, że jako jedyny bezpośrednio łączy ośrodkowy układ nerwowy z bodźcami zewnętrznymi.
- Obszar ludzkiego mózgu, który odpowiada za odczuwanie zapachów, jest odpowiedzialny także za emocje i pamięć - stąd niezwykła moc zapachu, który może przenieść nas wiele lat wstecz i przypomnieć odległe momenty z naszego życia. Wrażenia zapachowe są bowiem trwalsze niż np. wzrokowe.
- Zapachy wpływają na nasze samopoczucie: mogą nas orzeźwiać, wywołać odprężenie, ale też senność czy irytację.
Z powyższych faktów jasno wynika, jak wielkie znaczenie ma marketing zapachowy, zwany też aromamarketingiem. Może być stosowany praktycznie wszędzie tam, gdzie klientowi jest oferowany produkt bądź usługa, czyli uogólniając - w obsłudze klienta. Jednym ze sposobów na wykorzystanie potencjału zapachów w branży hotelarskiej są reklamowe dyfuzory zapachowe.
Reklamowe dyfuzory zapachowe z nadrukiem - identyfikacja wizualna hotelu
Marketing zapachowy dla hotelu można połączyć z jego identyfikacją wizualną w bardzo prosty sposób - wybierając dyfuzor zapachowy z logo hotelu. Dwie pieczenie na jednym ogniu, a każda z nich oddziałująca na inny zmysł hotelowego gościa - brzmi jak przepis na dobry gadżet promocyjny.
Reklamowe dyfuzory zapachowe od Premier Group zostały zaprojektowane nie tylko z myślą o ich znaczeniu dla promocji hotelu. Tworząc je, zadbano także o detale, czyli trwały i precyzyjnie wykonany nadruk, nawiązujący do identyfikacji wizualnej hotelu (kolorystyka logo, barwy pomieszczeń, powtarzalne kształty i inne elementy będące jej częścią). Nadruk na dyfuzorze reklamowym dla hotelu może być wykonany następującymi technikami zdobienia:
- HydroColor - jest to znana i ceniona ze względu na dużą precyzję metoda barwienia szkła, polegająca na nakładaniu wodnej powłoki na naczynie. Nadruk utrzymuje się na nim bardzo długo w nienaruszonym stanie. HydroColor umożliwia wykonanie logo hotelu w dowolnym kolorze z systemu Pantone. Ponadto powłoka może być błyszcząca lub matowa, a także metaliczna.
- Soft Touch - jest to specjalna powłoka dająca efekt miękkości w dotyku wykorzystywany w barwieniu szkła, także dostępny w większości kolorów wg. Pantone.
- Kalkomania - polega na nanoszeniu nadruku na szkło przy użyciu specjalnych szablonów. Nadruk najpierw jest wykonywany metodą sitodruku, a następnie nakładany na sztywną powierzchnię i wypalany. Kalkomanię ceramiczną wyróżnia trwałość i dowolność w wielkości nadruku.
- Xpression - jest to nadruk metodą tzw. kalkomanii organicznej, wykonany w dowolnej kolorystyce w systemie Pantone. Pozwala na osiąganie niestandardowych barw, takich jak odcienie fluorescencyjne. Metodę Xpression można łączyć z każdą inną technologią nadruku.
Jak widać, opcji nanoszenia nadruku z logiem hotelu na reklamowe dyfuzory zapachowe jest bardzo dużo. Niezależnie jednak od tego, którą z ich wybierzemy, możemy mieć pewność, że gadżet reklamowy spotka się z aprobatą hotelowych gości.
Reklamowe dyfuzory zapachowe od Premier Group - dlaczego warto?
Estetyczne szklane flakoniki, w których znajduje się zapachowy olejek i roznoszące przyjemną woń patyczki, mają pojemność aż 250 ml, co wyróżnia je na tle innych, bardzo często mniejszych dyfuzorów. Dzięki temu hotelowi goście będą mogli cieszyć się przyjemnym zapachem przez cały pobyt. Wybierając świeży, niezbyt intensywny i uniwersalny zapach, można sprawić, że pobyt w hotelowym pokoju będzie kojarzył się z uczuciem odprężenia i odpoczynkiem. Takie nawiązania są w branży hotelarskiej niezwykle ważne zarówno pod kątem turystycznym, jak i biznesowym, kiedy pokój hotelowy umożliwia relaks w cieszącym wszystkie zmysły miejscu po całodziennej konferencji lub zwiedzaniu nowo poznanego miasta.
Zapewnienie gościom hotelu sensorycznego doświadczenia oraz formowanie w ich świadomości wspomnień związanych z konkretnym zapachem jest niezwykle ważne dla budowania wizerunku marki. Reklamowe dyfuzory zapachowe odpowiadają zarówno za wrażenia zapachowe, jak i wizualne - szklany flakonik w odcieniu komponującym się z aranżacją pomieszczenia to estetyczna ozdoba, która dodatkowo pozwoli na zapadnięcie nadrukowanej grafiki w pamięć.
Doskonałym rozwiązaniem, które pozwoli na obsługę hotelowych gości na jeszcze wyższym poziomie, jest Diffuser box. Dyfuzor w estetycznym opakowaniu, który będzie czekał na hotelowych gości wraz z innymi upominkami wręczanymi na początek pobytu, robi niezwykle pozytywne wrażenie. Wyróżnia się na tle standardowych, często stosowanych dodatków do pokoju, takich jak napoje, filiżanki czy kosmetyki. Warto więc postawić na oryginalny gadżet, który podniesie jakość doświadczenia pobytu w hotelu.
Dyfuzor zapachowy z logo hotelu - nie tylko w pokojach
Reklamowe dyfuzory zapachowe doskonale sprawdzają się w pokojach dla gości, które zyskują na jakości dzięki przyjemnym zapachom. Na tym jednak nie kończy się zastosowanie dyfuzorów z logiem hotelu. Miejsca, które także możemy (a wręcz powinniśmy) wyposażać w relaksujące i zachęcające do pozostania na dłużej zapachy to m.in.:
- restauracje hotelowe,
- sale konferencyjne i inne udostępniane gościom przestrzenie do spotkań biznesowych i nieformalnych,
- siłownie,
- toalety na korytarzach,
- salony SPA.
Niezwykle ważną częścią każdego hotelu, ze względu na swój reprezentatywny charakter, jest recepcja. Pierwsze wrażenie, które obiekt wywiera na kliencie, zależy właśnie od tego miejsca. Warto więc zadbać, by doświadczenie to było przepełnione przyjemnymi bodźcami. Dźwięk, oświetlenie i kolorystyka są niezwykle ważne, jednak nie można zapomnieć o odpowiedniej woni. Obowiązkowym wyposażeniem każdej recepcji powinny więc być reklamowe dyfuzory zapachowe z logo. W ten sposób już „na wejściu” tworzymy konkretny klimat, budujący wizerunek marki.
FAQ
1. Dlaczego warto wyposażyć hotel w reklamowe dyfuzory zapachowe z logo?
Dostarczanie gościom wrażeń zapachowych jest najważniejszym elementem marketingu sensorycznego. Zapach ma bowiem niezwykłą moc oddziaływania na ludzki nastrój, emocje i wspomnienia, a tym samym na budowanie pozytywnego wizerunku hotelu.
2. W jakie reklamowe dyfuzory zapachowe z logo warto zainwestować?
Najlepiej wybrać dyfuzory o większej pojemności, tak by starczyły gościom na cały pobyt (Premier Group proponuje flakoniki mieszczące aż 250 ml olejku zapachowego) oraz z trwałym nadrukiem.
3. Czy nadruki na dyfuzorach zapachowych są wytrzymałe?
Grafika na szklanych dyfuzorach od Premier Group jest wykonywana jedną z czterech technik nanoszenia nadruku, z których każda odznacza się dużą trwałością i odpornością na czynniki mechaniczne.
Materiały źródłowe: