Świeca w szkle to niekonwencjonalny pomysł na… gadżet firmowy. Decydując się na firmową ceramikę reklamową, zazwyczaj wybór pada na filiżankę czy kubek z nadrukiem. To także świetny pomysł, a przy tym uniwersalny. Jednak zwłaszcza jesienną czy zimową porą warto sprawić, by marka ze swoim komunikatem zakradła się do przytulnych wnętrz domów swoich klientów. Wybierając świecę w szkle, dobrze postawić na naturalny surowiec i nietypowe walory zapachowe. Strzałem w dziesiątkę są zapachowe świece sojowe, na których szklane ścianki nanieść można niemal dowolny nadruk. Jakie są zalety tego typu firmowych gadżetów? I ile kosztują naturalne świece zapachowe w szkle?
Świece ekologiczne kontra parafinowe
Naturalne, organiczne eko-świeczki powoli wypierają świece parafinowe. To bardzo dobrze! Parafina jest pochodną ropy naftowej. Można ją także otrzymać ze smoły węgla brunatnego, smoły łupkowej, torfu lub w sposób syntetyczny. W trakcie jej spalania wydzielają się niebezpieczne dla zdrowia substancje. To między innymi rakotwórczy benzen czy toluen, który może powodować zawroty głowy. Uważa się wręcz, że przebywanie w pomieszczeniu, w którym zapalona jest świeca parafinowa, równa się biernemu paleniu papierosów! Sadza ze spalanej parafiny podobna jest do tej, którą wydzielają silniki diesla.
Dlatego decydując się na świecę w szkle jako upominek firmowy dla klienta, warto postawić naturalny surowiec, który gwarantuje bezpieczeństwo i jest przyjazny dla środowiska.
Zapachowe świece sojowe – naturalnie bezpieczne!
Jednym z nich jest wosk sojowy. Wytwarza się go z oleju sojowego tłoczonego z ziaren soi. To w pełni naturalne, roślinne pochodzenie sprawia, że świece sojowe są nietoksyczne i biodegradowalne. Surowiec na świece Premier Group jest nieskazitelnie czysty i posiada stosowne certyfikaty. Ponadto świeca sojowa pali się nawet trzy razy dłużej niż parafinowa. Wosk sojowy świetnie łączy się z zapachami i olejkami eterycznymi. Przyjemny, ciepły zapach wypełnia pomieszczenie zarówno wtedy, gdy świeca się pali, jak i gdy jest zimna.
Prawidłowe korzystanie ze świec sojowych
Aby w pełni cieszyć się wyglądem, ciepłem i pięknym zapachem zapalonej świecy sojowej, należy stosować się do kilku zasad jej właściwej eksploatacji.
Kluczem do sukcesu jest pierwsze palenie świecy sojowej. Uwagę trzeba zwrócić przede wszystkim na jej knot, który powinien mieć długość nie większą niż 5 mm. Jeśli jest dłuższy, należy go odpowiednio przyciąć. To w trakcie pierwszego palenia na powierzchni świecy tworzy się warstwa roztopionego wosku. Wosk sojowy topi się wolno. Do uzyskania takiego roztopionego płaszcza świecę palić trzeba przez 2,5 – 4 godzin. Dzięki temu świeca spala się równomiernie przez długi czas. Bardzo często w przypadku świec parafinowych zauważyć można charakterystyczne, nierówne wydrążenie w wosku. Podczas kolejnego palenia taka świeca spala się tylko w tym wydrążonym, ograniczonym miejscu, a zatem o wiele szybciej się zużywa.
Należy także pamiętać o prawidłowym gaszeniu świecy sojowej. Dobrze zrobić to poprzez zakrycie płomienia ognioodporną przykrywką, najlepiej specjalnym gasidłem. Podczas zdmuchiwania świecy wytwarza się sporo dymu.
Świece ekologiczne w szkle jako firmowy gadżet – dlaczego to dobry pomysł?
Argumentów przemawiających za wyborem naturalnej świecy zapachowej w szkle jako gadżetu firmowego jest naprawdę dużo, a minusów nie sposób się dopatrzyć. Przede wszystkim taka świeca jest upominkiem oryginalnym, świeżym – z tego rodzaju gadżetu korzysta wciąż niewiele marek.
Naturalne świece zapachowe – nowe skojarzenia z marką
Każdy upominek firmowy, również świeca w szkle, powinien być elementem przemyślanej strategii marketingowej. Dobry firmowy gadżet powinien być przydatny i użyteczny dla klienta oraz tworzyć nowe skojarzenia z marką. W przypadku świecy reklamująca się marka poniekąd zawłaszcza te skojarzenia, które tworzy już sama świeca. To ciepło, relaks, dom, wrażenie przytulności, uroczystości, podniosłości. Ważne, by zamieszczony na firmowej świecy w szkle komunikat tylko eksponował te odczucia, bezpośrednio do nich nawiązywał. Ważny jest też zapach – kwiatowy, cytrusowy, słodki, a może bardziej… luksusowy? Wszystko zależy od samego sposobu pozycjonowania marki i jej archetypów. Wybór zapachu warto jednak dobrze przemyśleć, bo oddziałując na zmysły odbiorcy, zapadnie w jego pamięci jako wyraźna konotacja z marką.
Co więcej, wosku sojowego można także użyć podczas… masażu! W tym celu dobrze jest wybrać model świecy „massage candle” ze specjalnym „dzióbkiem” do przelewania wosku na skórę. Gadżet firmowy w takim wydaniu to coś niezwykłego – w ten sposób marka ma szansę towarzyszyć najbardziej intymnym chwilom swoich odbiorców.
Świece ekologiczne w szkle – duża powierzchnia zadruku
Szklany pojemnik na zapachową świecę sojową to powierzchnia, która przeistoczy się w nośnik reklamowy marki. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w zdobieniu szkła Premier Group oferuje stuprocentowo personalizowane świece ekologiczne. Kolor szkła zależy wyłącznie od klienta, można wybrać każdy dostępny w palecie Pantone. Kwestią indywidualną jest też zadruk powierzchni szklanej oraz jej wykończenie i ozdobienie.
Nadruk na szkle zapachowych świec sojowych wykonuje się metodą kalkomanii ceramicznej, organicznej lub sublimacji. Dzięki temu nie ma żadnych ograniczeń co do ilości drukowanych kolorów na projekcie czy miejsca znakowania.
Projekt minimalistyczny czy zadruk całej powierzchni? To kwestia indywidualna. Warto jednak pamiętać, by nie przyćmić delikatności i subtelności świecy bardzo kolorową, wyrazistą i intensywną kreacją. Świeca wygląda najlepiej, gdy przez delikatnie barwione i zdobione szkło przebija się migoczący płomyczek.
Dowolność barw i zdobienia zapachowych świec sojowych
Naturalne świece zapachowe w szkle mogą być także dowolnie barwione i zdobione. Na szkło nałożyć można kolorową powłokę wodną (tzw. hydrocolor) w wersji metalicznej, błyszczącej czy matowej. Doskonałym pomysłem jest powłoka „Soft Touch”, która stwarza wrażenie miękkości w dotyku. Zastanowić można się nad piaskowaniem, czyli grawerowaniem w strukturze materiału logo marki lub krótkiego hasła reklamowego.
Opakowanie świecy kolejnym nośnikiem marketingowym
Zapachowa, naturalna świeca sojowa w barwionym, ozdobnym szkle to nie wszystko. Warto pomyśleć o zagospodarowaniu kolejnej powierzchni, czyli opakowania. Jeśli szkło świecy sojowej zdobić będzie tylko logo marki, krótkie hasło czy niewielki nadruk, to zgrabne pudełko (które przecież jako pierwsze jest widoczne!) może służyć do przekazania konkretnych informacji o marce. Na takim opakowaniu warto nanieść spersonalizowany komunikat do klienta, dzięki któremu spojrzy na swój upominek dokładnie tak, jak marka tego oczekuje.
Premier Group już od 2018 roku posiada własną produkcję naturalnych świec zapachowych sojowych. Dlatego swoim Klientom oferuje dodatkową usługę, czyli tzw. Privat Label. Tym samym świeca produkowana jest pod marką klienta, bez oznaczeń adresowych właściwego producenta.
Ile kosztują naturalne świece?
Upominek drobny, ale stanowiący realną wartość dla odbiorcy marki – tak podsumować można zapachowe świece sojowe. Cena ich jest bardzo różna. Oferowane przez Premier Group modele świecy w szkle różnią się rozmiarem i kształtem. Do tego wybrać należy sposób barwienia i zdobienia szkła oraz dostarczyć projekt nadruku i personalizowanego opakowania. To od tych elementów zależeć będzie finalna cena świecy sojowej w szkle. Oczywiście przy zamówieniach hurtowych można liczyć na dodatkowe rabaty. Trzeba także pamiętać o minimum logistycznym, choć w Premier Group to tylko 50 sztuk. Cena zapachowej świecy sojowej będzie wahać się od kilku do kilkunastu złotych za sztukę.